Komentarze:

comments powered by Disqus

Komentarze archiwalne:

  • ~mcv

    „Czeka? Na co? Aż ktoś im podetknie pod nos setki artykułów naukowych na ten temat?”

    Tak.

    „Ok, to może może podasz jakieś przykłady tych nierzetelności zawartych w raportach IPCC?”

    Nie zamierzam za Ciebie odrabiać pracy domowej. ;-)

    10-10-2009, 12:32

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~zwykły człek
    [w odpowiedzi dla: ~wwwwwww]

    Przeczy tym bajeczkom chocby jedno: tak zimnego lata jak to minione nie było od dziesiątków lat.
    Ta "nauka" funta klakow nie warta.
    Banda durni, oszustów, komuchów i zwyczajnych karierowiczów.

    10-10-2009, 12:45

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~mcv
    [w odpowiedzi dla: ~zwykły człek]

    Oj tam. Małe fluktuacje zawsze się zdarzają, to jeszcze nic nie znaczy. Abstrahując od tego czy to ditlenek węgla wpływa na temperatury, ciekawe jest to, że różne źródła podają różne trendy temperaturowe. Według Biura Meteo. UK temperatury spadają, według NASA rosną w rekordowym tempie. Średnie roczne temperatury na Ziemi. Z kolei jakieś trzecie źródło (którego już za Chiny sobie nie przypomnę) daje informacje, że w zasadzie to w ciągu ostatnich 10 lat średnie temperatury są stałe z lekką tendencją spadkową. Po prostu klasa.

    10-10-2009, 13:33

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~wwwwwww

    @mcv

    "Tak."

    I stosujesz te same kryteria wobec dowolnej innej teorii naukowej? Np. odmawiasz uznania teorii ewolucji za prawdziwą, dopóki paleontolodzy nie przyniosą Ci wszystkich skamielin, które są dowodem na taką czy inną ścieżkę ewolucyjną? ;)

    "Nie zamierzam za Ciebie odrabiać pracy domowej. ;-)"

    Czyli pełna kapitulacja z Twojej strony - wierzysz ślepo że IPCC popełniało jakieś przekręty przy redagowaniu raportów syntetyzujących, ale nie potrafisz podać przykładów tych przekrętów? ;)

    "Abstrahując od tego czy to ditlenek węgla wpływa na temperatury, ciekawe jest to, że różne źródła podają różne trendy temperaturowe. Według Biura Meteo. UK temperatury spadają, według NASA rosną w rekordowym tempie. Średnie roczne temperatury na Ziemi. Z kolei jakieś trzecie źródło (którego już za Chiny sobie nie przypomnę) daje informacje, że w zasadzie to w ciągu ostatnich 10 lat średnie temperatury są stałe z lekką tendencją spadkową. Po prostu klasa."

    Obawiam się że zmyślasz. Trendy kilkuletnie mogą się różnić, ze względu na odmienne metodologie interpolacji danych i algorytmy homogenizacji używane przez poszczególne ośrodki (np. NASA trochę inaczej traktuje Arktykę niż MetOffice), ale ŻADEN statystycznie znaczący trend nie jest ujemny.

    @zwykly czlek

    "Przeczy tym bajeczkom chocby jedno: tak zimnego lata jak to minione nie było od dziesiątków lat."

    Bredzisz, mój drogi. Sprawdź sobie statystyki - w Polsce było to lato trochę cieplejsze niż przeciętne, globalnie było to drugie najcieplejsze lato (po 1998) w 120-letniej historii pomiarów temperatury.

    11-10-2009, 23:25

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~mcv
    [w odpowiedzi dla: ~wwwwwww]

    Teoria ewolucji to prosta matematyka.

    „Czyli pełna kapitulacja z Twojej strony - wierzysz ślepo że IPCC popełniało jakieś przekręty przy redagowaniu raportów syntetyzujących, ale nie potrafisz podać przykładów tych przekrętów? ;)”

    Tak, nie zamierzam wyszukiwać za Ciebie rzeczy w Google. ;-) Przecież masz dostęp do Internetu.

    „Obawiam się że zmyślasz.”

    Obawiam się, że powinieneś jednak poduczyć się korzystać z jakiejś wysuzkiwarki. Binga nie polecam, słabo szuka.

    11-10-2009, 23:32

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~wwwwww

    "Teoria ewolucji to prosta matematyka."

    Wychodzi więc, że nie masz pojęcia ani o matematyce, ani o teorii ewolucji. Pewnie znowu nikt Ci nie podsunął pod nos odpowiednich publikacji...

    "Tak, nie zamierzam wyszukiwać za Ciebie rzeczy w Google. ;-) Przecież masz dostęp do Internetu."

    Ok, czyli obaj już wiemy że nie masz żadnych argumentów.

    "Obawiam się, że powinieneś jednak poduczyć się korzystać z jakiejś wysuzkiwarki. Binga nie polecam, słabo szuka."

    Należysz do tego pokolenia, któremu wyszukiwarka zastąpiła mózg?

    Dane Met Office masz tutaj:
    http://www.cru.u(...)3vgl.txt
    Dane NASA masz tutaj:
    http://data.(...)dSST.txt

    Znajdź sobie jakiś tutorial do regresji liniowej i policz trendy. Binga nie polecam, słabo szuka.

    12-10-2009, 09:25

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~mcv
    [w odpowiedzi dla: ~wwwwww]

    Ciach bzdety.

    Met Office:
    http://www.metof(...)own.html

    Gdybyś nie zrozumiał, to spieszę wyjaśnić, że nie pisałem o średnich temperaturach od 1880r tylko o aktualnych trendach i to na marginesie. Co więcej - wcale nie podważam tego, że średnie temperatury liczone w długim okresie rosną.

    13-10-2009, 08:58

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~mcv
    [w odpowiedzi dla: ~wwwwww]

    Oczywiście po tym jak mi DI wycięło poprzedni komentarz to zapomniałem o dopisku:

    „Z tym Bingiem to wcale nie żartowałem.” ;-)

    13-10-2009, 09:00

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~wwwwww

    "Gdybyś nie zrozumiał, to spieszę wyjaśnić, że nie pisałem o średnich temperaturach od 1880r tylko o aktualnych trendach i to na marginesie. Co więcej - wcale nie podważam tego, że średnie temperatury liczone w długim okresie rosną."

    Napisałeś:

    "Według Biura Meteo. UK temperatury SPADAJĄ"

    Tymczasem podana przez Ciebie strona podaje:

    "After 1998, however, warming slowed significantly — trends over the past 10 years show only a 0.07 °C INCREASE in global average temperature. Although this is only a small INCREASE, it indicates that there has been NO GLOBAL COOLING over this period. "

    Przetłumaczyć Ci wyróżnione słowa, czy skorzystasz z narzędzi swojego ulubionego googla? ;)

    13-10-2009, 14:45

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~mcv
    [w odpowiedzi dla: ~wwwwww]

    Gratuluję, jesteś coraz bliżej: http://pokazywarka.pl/0sxbv1-2/

    Uważaj, bo niedługo jeszcze się okaże, że stwierdzisz że „zwykły człek” miał rację.

    13-10-2009, 15:08

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~wwwwww

    @mcv
    "Gratuluję, jesteś coraz bliżej"

    Za to Ty jesteś coraz dalej i zaczynasz plątać się w zeznaniach.

    Wykres danych NASA masz tutaj:
    http://data.(...).lrg.gif
    Znajdź mi okres odpowiadający temu, który zaznaczyłeś, a w którym temperatury "rosną w rekordowym tempie", tak jak napisałeś.

    Swoją drogą w pierwszym komentarzu pisałeś o okresie 10 lat... więc może się zdecyduj, o jakich trendach mówisz - i przy okazji wygooglaj sobie, co znaczy "istotny statystycznie".

    "Uważaj, bo niedługo jeszcze się okaże, że stwierdzisz że „zwykły człek” miał rację."

    A Twoim zdaniem miał rację?

    13-10-2009, 15:43

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~mcv

    W pierwszym komentarzu pisałem o TRZECIM ŹRÓDLE, które O ILE PAMIĘTAM mówiło coś o stałych średnich temperaturach w okresie 10 lat.

    A z wykresu NASA faktycznie wynika spadek w ostatnim roku (bo jak chyba zauważyłeś chodziło mi o końcówki gdy nawiązywałem do poprzedniego komentarza), ale widocznie źle zinterpretowałem czerwone i czarne wykresy - masz rację. Wszystko to przywoływałem z pamięci.

    „A Twoim zdaniem miał rację?”

    Trudno mi określić, ale IMO na pewno nie było to bardzo gorące lato. Wcześniej bywały gorętsze. I jak zapewne zauważyłeś (jasne, pewnie), nie twierdzę że chwilowy spadek temperatury oznacza zmianę trendów w dłuższym okresie. Więc sam sobie wyguglaj.

    13-10-2009, 16:00

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~wwwwwww

    "W pierwszym komentarzu pisałem o TRZECIM ŹRÓDLE, które O ILE PAMIĘTAM mówiło coś o stałych średnich temperaturach w okresie 10 lat."

    Porównywałeś trendy dla szeregów czasowych o RÓŻNEJ długości, i zdziwiło Cię, że się różnią? ;)

    "A z wykresu NASA faktycznie wynika spadek w ostatnim roku (bo jak chyba zauważyłeś chodziło mi o końcówki gdy nawiązywałem do poprzedniego komentarza), ale widocznie źle zinterpretowałem czerwone i czarne wykresy - masz rację. Wszystko to przywoływałem z pamięci."

    To może raporty IPCC też źle zinterpretowałeś? ;)

    "Trudno mi określić, ale IMO na pewno nie było to bardzo gorące lato. Wcześniej bywały gorętsze."

    "IMO na pewno" to jakiś oksymoron. To nie jest kwestia "IMO", tylko pomiarów prowadzonych przez odpowiednie instytucje, do których linki podałem powyżej. I zgodnie z tymi pomiarami to BYŁO bardzo gorące lato, jedno z dwóch (wg NASA) lub trzech (Met Office) najcieplejszych w historii pomiarów temperatury.

    13-10-2009, 22:48

    Odpowiedz
    odpowiedz
Brak danych. Sprawdź później :)
RSS  
Chwilowo brak danych. Sprawdź później :)


Partnerzy