Komentarze:

comments powered by Disqus

Komentarze archiwalne:

  • Michal2000
    m
    Użytkownik DI Michal2000 (63)

    ehhh... nie rozumiem dlaczego sie tak bulwersujecie tymi 10 powodami. Jeśli popieracie piractwo, to popieracie kradzież.

    02-06-2007, 15:23

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~ToJo

    @Michal2000: Kradzież czego? (HINT: w naszym kraju praktycznie nie ma pojęcia własności intelektualnej, a naruszenie praw autorskich nie jest kradzieżą)

    02-06-2007, 15:40

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~...

    Jeśli jeszcze raz ktoś powie że krytykując p....e wytwórnie popieram piractwo - nie ręczę za siebie dam po ryju. Takimi akcjami wytwórnie pogłębiają piractwo. Niech tak dalej robią stracą resztę klientów :p

    02-06-2007, 15:55

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Maksymilian

    Połowa z tych punktów to propaganda i nie prawda że ludzie nie przestają ściągać, ja przestałem.

    02-06-2007, 16:07

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • SBKch
    m
    Użytkownik DI SBKch (767)

    @HuluHuluNukuNuku - równie dobrze można rozwiązać np. problem wypadków samochodowych - podwyższając akcyzę na benzynę do powiedzmy 50zł/l. ;)

    02-06-2007, 16:20

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • Michal2000
    m
    Użytkownik DI Michal2000 (63)

    @ToJo No i co z tego że nie ma? Jeśli ktoś powie, że przywłaszczenie sobie czyjegoś samochodu jest ok, to to też nie będzie kradzieżą?

    02-06-2007, 16:46

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Maciupeq

    @Michał2000
    Kiedyś było takie prawo w Polsce, że mogłeś sobie pożyczyć dowolny samochód z ulicy i nie była to kradzież, bo tak mówiło prawo. Odnośnie praw autorskich i ściągania z netu, prawo polskie dopuszcza dzielenie się utworami, zabrania ciągnięcia zysków z tego. Zatem p2p jest u nas legalne, a na pewno nielegalne nie jest.

    02-06-2007, 17:04

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~partiapiratow.org.pl

    Namawiam do zapoznania się z naprawdę rozsądnym programem dotyczącym problemu praw autorskich.

    Program Partii Piratów -
    http://www.partiapiratow.org.pl/ index.php?Itemid=41

    02-06-2007, 17:53

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • SBKch
    m
    Użytkownik DI SBKch (767)

    @Maciupeq - może choć ciut byś poszukał informacji na temat udostępniania utworów wg. polskiego prawa? Z pewnością zajęło by Ci to mniej czasu od napisania tego komentarza i wprowadzania innych w błąd. W Polsce udostępnianie utworów chronionych osobom trzecim jest jak najbardziej nielegalne, prawo zezwala jedynie na tzw. dozwolony uzytek, czyli m.in. udostępnianie w rodzinie i kręgu bliskich znajomych. Inaczej ma się sprawa z oprogramowaniem - tego nie wolno udostępniać nikomu.

    02-06-2007, 19:04

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~fpa

    jak tylko pojawia się problem piractwa to od razu ktoś wyskoczy z tym ze to kradzież podobna do kradzieży samochodu - nie jest to porównywalne a to dlatego że samochód jak kupisz to ty jesteś jego właścicielem a nie koncern, który go wyprodukował (prawo własności przechodzi na użytkownika). W przypadku programów/muzyki/filmów w większości mamy narzucone ograniczenia, np: odtwarzana mp3 może być tylko w Win w WMP albo na jednym typie urządzenia. Wg większości licencji my kupując program stajemy się tylko właścicielami nośnika a nie samego programu bo on jest dalej własnością firmy.
    Będąc właścicielem samochodu mogę z nim zrobić co chcę a jak kupię program to nic z nim nie mogę zrobić.

    02-06-2007, 19:33

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~danadam

    @fpa:

    > Będąc właścicielem samochodu mogę z nim zrobić co chcę
    Naprawdę? A gdybyś go rozebrał na części, wybudował fabrykę i w niej produkował kopie swojego samochodu i rozdawał za darmo, to myślisz, że jego oryginalny producent nie pozwałby cię do sądu?

    > a jak kupię program to nic z nim nie mogę zrobić.
    Możesz go używać :-)

    02-06-2007, 21:24

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • Użytkownik DI użytkownik wyrejestrowany

    Pozwolę sobie parafrazować Platona, i mam nadzieję, że większość się zgodzi w tej oto kwestii:

    Prawda jest jak dupa - każdy ma swoją.

    02-06-2007, 22:22

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~nobody

    @danadam

    Bez sensu
    Ja nie robię i nie chcę robić resamplingu utworu na części składowe do poziomu instrumentów i z tego sklecać kolejne utwory.
    Jak ktoś już kiedyś powiedział,porównywanie kradzieży utworu i samochodu to taki sam niewypał jak i te powyższe 10 pkt

    02-06-2007, 22:46

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Jamnik

    Konkluzja pkt. 4 wręcz powaliła mnie. Dobrze, że nie czytałem tego na stojąco...

    02-06-2007, 23:50

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Uzytkownik

    @Michał2000:
    Kto Ci powiedział, że popieram piractwo?
    Nie podoba mi się prawo autorskie, nie podobają mi się walki z piractwem, ale również nie podoba mi się korzystanie z owoców cudzej pracy bez pozwolnia (jawnego lub nie).
    IMHO sytuacja, kiedy muszę zgadywać czy plik umieszczony w internecie jest umieszczony przez artystę, żeby każdy mógł się zapoznać z jego twórczością, czy przez kogoś innego i pewnego dnia zapuka policja jest dosyć dziwna. Wydaje mi się, że należałoby karać tego, kto umieślcił ten plik, a nie tych co go pobrali (mimo że to drugie jest znacznie łatwiejsze). Jeśli ktoś umieściłby nie swój tekst w gazecie, łamiąc prawo autorskie to ścigalibyście tego, kto zamieścił ten tekst czy pozywalibyście każdego kto kupił tą gazetę?
    IMHO sytłacja, kiedy film kupiony w Polsce nie da się odtworzyć w USA i próby obejścia tego są nielegalne(słynne regiony DRM) jest dość dziwna. Co innego, gdyby do kopii filmu dołączano umowę, gdzie byłoby czarno na białym co mogę a co nie(a nie musiałbym przekopywać się przez tony prawa autorskiego)...
    IMHO sytłacja, w której samo posiadanie komputera/nagrywarki jest nielegalne (w końcu to urządzenie, które może służyć do nielegalnego kopiowania płyt) jest śmieszna.

    03-06-2007, 09:40

    Odpowiedz
    odpowiedz
Brak danych. Sprawdź później :)
RSS  
Chwilowo brak danych. Sprawdź później :)


Partnerzy