Domino's pizza w Warszawie – tak smakuje dobry biznes

02-10-2017, 10:47

Po tę potrawę sięga aż 96% Polaków, przy czym ponad 70% co najmniej raz w miesiącu. Ciekawe, cóż to za przysmak cieszy się takim powodzeniem w naszym kraju? Wbrew pozorom nie są to rodzime pierogi czy swojski schabowy. Takim kulinarnym hitem jest… pizza! Można śmiało przypuszczać, że statystyki dotyczące spożycia pizzy wyglądają podobnie w wielu krajach świata. Niezależnie od tego czy będzie to Londyn, Rzym, Nowy Jork, Tokio czy Warszawa pizza to danie, po które sięgamy wyjątkowo często.

domino's pizza

Pizza – historia i droga do światowej kariery

Dziś pizza zaliczana jest do potraw typu fast food, choć niewątpliwe stanowi wyjątek  wśród cieszących się niezbyt dobra sławą „fastfoodów”. Tak naprawdę może być to całkiem pożywne danie, prawdziwa dobra  pizza to przecież zdrowe pomidory, dobrej jakości ser i cieniutkie ciasto. Oczywiście wszystko zależy od dodatków i… zdrowego rozsądku konsumentów - dość kaloryczna i syta pizza nie jest dobrym pomysłem na codzienne obiady. Warto wiedzieć, że to popularne dziś danie ma naprawdę długą historię, ponieważ jego korzenie sięgają starożytnej Grecji, gdzie zajadano charakterystyczny płaski placek – chlebek z oliwą i ziołami. Następny etap rozwoju kultowej potrawy to Rzymianie, również starożytni, którzy swoje chlebki wypiekali na zakwasie i nazywali focaccią. Rzym to już Włochy, czyli ojczyzna znanej nam dziś pizzy. To właśnie w tym kraju do coraz popularniejszego placka dodano pomidory, a potem włoskie powody do dumy, czyli zioła i mozarellę. To tu powstała legendarna Margherita i stąd pizza wyruszyła w świat, aż trafiła do Stanów Zjednoczonych. Amerykanie pizzę pokochali, ale też hojną ręką dorzucali dodatki. Właśnie dzięki nim dziś możemy wybierać spośród kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu pozycji, a niektóre placki aż uginają się od serów, wędlin, warzyw i wszelkiego dobra. Na pewno jest to najistotniejsza różnica między amerykańską wizja pizzy, a włoską klasyką – tu do rzadkości należy placek z większa od 3 liczbą dodatków.

Pizza prosto do domu

Skoro mowa o amerykańskim wpływie na pizzę, nie sposób pominąć zjawiska jakim jest pizza z dostawą do domu. Szczególnie, że wspomniane statystyki mówią, iż najczęściej kupujemy pizzę z dowozem (40% ankietowanych), w lokalu zjada ją ok. 26%, a niektórzy preferują własne wypieki – ok. 20%. Niemniej jednak zamówienie online albo telefonicznie to ulubiona forma zakupu pizzy, jest to także najczęściej zamawiane danie na wszelkiego rodzaju imprezy, firmowe spotkania, burze mózgów, weekendowe spotkania i do pracy po godzinach. Jednym z amerykańskich liderów w tej dziedzinie jest bez wątpienia sieć Domino’s. Od 6 lat tę słynną pizzę można zamawiać również w wielu polskich miastach. Na entuzjastów pizzy w Warszawie czeka kilkanaście lokali, co oznacza, że siecią dostaw do domu objęta jest większość aglomeracji stołecznej (m.in. Bemowo, Bielany, Mokotów, Ochota, Praga Południe, Śródmieście, Ursus, Ursynów, Wilanów, Wola, Żoliborz, Białołęka, Targówek, Włochy).

Pizza – pomysł na biznes

Domino’s Pizza w Warszawie, Krakowie czy innych miastach to nie tylko możliwość zamówienia potrawy o niezmiennej docenianej na całym świecie jakości, ale też pomysł na biznes. Sieć lokali działa bowiem na zasadach franczyzy, a firma jest otwarta na nowych reprezentantów marki. Na stronie internetowej http://www.entuzjascipizzy.pl/, poza menu, ciekawostkami i historią firmy znajdziemy także szczegółowe informacje dla potencjalnych franczyzobiorców. Co prawda od roku 2011, kiedy to otwarto pierwszy lokal z Domino’s pizzą w Warszawie, uruchomiono wiele kolejnych punktów. Niemniej jednak plany są szerokie i dalekosiężne, a firma nadal szuka chętnych do poprowadzenia prestiżowej pizzerii. Na stronie internetowej znajdziemy m.in. profil idealnego franczyzobiorcy, wymagania lokalowe, ale także szerokie spektrum wsparcia dla zainteresowanych.

Nie da się ukryć, że pizza to hit wśród dań na zamówienie. Nawet jeśli uważa się ją za fast food stanowi chlubny wyjątek w tym menu. Oczywiście warto stawiać na najlepszych, czyli na jakość sprawdzoną od lat, na doświadczenie i… szybką dostawę (Domino’s zapewnia dowóz pizzy w Warszawie i innych miastach w ciągu 30 minut od złożenia zamówienia). Z drugiej strony jest to także bardzo dobry pomysł na biznes – pizza to królowa włoskich dań zajadana na całym świecie, a Domino’s to marka, która działa na rynku od ponad 50 lat i w swojej branży jest jednym z niekwestionowanych liderów i to na salę światową.

Ciekawostki

  • W 1960 Tom Monaghan i jego brat James kupili pizzerię “DomiNick's” w Ypsilanti w stanie Michigan za pożyczone 500 dolarów.
  • W 1961 James odsprzedał bratu swoją połowę lokalu za Volkswagena Garbusa.
  • W 1967 uruchomiono pierwszą pizzerię w modelu franczyzy
  • Sieć Domino’s dostarcza obecnie ponad milion sztuk pizzy dziennie na całym świecie
  • Domino’s działa w 75 krajach i obejmuje ponad 11 tys. pizzerii.

Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać













RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Serwisy specjalne: