Audyt SEO - dlaczego warto go wykonać?

22-01-2020, 09:09

Współczesny biznes wymaga oczywiście komunikowania się z użytkownikami za pomocą kanałów online. Są to zarówno strony internetowe, jak i kanały social media. Dzisiaj nie wystarczy jednak mieć strony www. Kluczowe jest bowiem jej właściwe wypełnienie. To dzięki zawartości merytorycznej i ubraniu jej w słowa, frazy kluczowe oraz dłuższe sformułowania doceniane przez algorytm Google można wygenerować prawdziwy ruch na stronie, który może przełożyć się na wymierne korzyści finansowe.

  1. Na czym polega audyt SEO?
  2. Co może wejść w zakres audytu SEO?

audyt seo

Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO najlepiej zlecić zewnętrznemu profesjonaliście, który od zewnątrz przyjrzy się działaniu strony. Celem takiego audytu jest bowiem nie tylko ocena widoczności strony, ale i sformułowanie zaleceń, uwag oraz porad dotyczących sugerowanych do wprowadzenia zmian. Uwagi, które formułuje audytor, mogą być kierowane tak do programistów, jak i osób przygotowujących content na stronę internetową. W bardzo dużej części, szczególnie jeśli strona oparta jest o ciągłe aktualizacje, dodawanie materiałów blogowych oraz innych, wskazówki SEO stanowią dla redakcji nieocenione źródło informacji pozwalających lepiej przygotować materiał do publikacji. 

Celem audytu SEO to przede wszystkim: przegląd i ocena wszystkich elementów składających się na SEO całej strony, wskazówki dotyczące optymalizacji i dostosowania poszczególnych składników SEO do aktualnych wymagań algorytmu Google, zasad działania robotów indeksujących itp. Kluczowe jest wskazanie mocnych i słabych stron serwisu, sformułowanie wskazówek, które mogą przyczynić się do optymalizacji strony, a także sprawdzenie podstawowych elementów opisu strony (np. niedoceniane często meta description). Dlaczego to takie ważne? Ponieważ od tych wszystkich czynników zależy, czy Google i roboty indeksujące uznają stronę za przyjazną dla użytkowników, co z kolei przełoży się na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Proces ten nieustannie trwa, optymalizacja wykonana rok temu obecnie może być już niedoskonała, a ranking strony w związku z tym może spadać. Z tego też powodu warto raz na jakiś czas korzystać z audytu SEO oraz konsultacji specjalisty, który na przykład uczuli redaktorów na konsekwencje wynikające z wprowadzenia aktualizacji BERT.

Co może wejść w zakres audytu SEO?

Audyt SEO i jego zakres powinny być każdorazowo ustalane z klientem, ponieważ każdy biznes jest nieco inny, odmienne mogą również cele firm, różnice mogą wynikać z typu strony, zasady jej działania, specyfiki danej branży, potrzeb i zachowań użytkowników, a także miejsca, w którym w danym momencie znajduje się prowadzący dany biznes. Oczywiście jednym z kluczowych tematów jest pozycjonowanie organiczne w wynikach wyszukiwania, a więc ocena wszystkich tych działań, które bez angażowania budżetu reklamowego mogą przyczynić się do poprawy wyników strony w Google. Osobnym tematem jest oczywiście zagadnienie pozycjonowania i płatnej reklamy (opartej nie tylko na AdWords, ale i bardzo popularnej reklamie w social media, np. Facebook). Specjalista od SEO może zaproponować także wdrożenie profesjonalnej analityki na stronie (czyli Goole Analytics), które pomoże lepiej definiować użytkowników, obserwować ich zachowania, preferencje, a przede wszystkim badać skuteczność kolejno wdrażanych na stronie rozwiązań. Pomocą w lepszym pozycjonowaniu i wyszukiwaniu materiałów przez użytkowników może okazać się także menadżer tagów. Ponadto, w ofercie SEO zawsze znajdzie się również research dotyczący fraz kluczowych, których to lista jest niezwykle cennym narzędziem pracy dla copywriterów. Skorzystać można z części tych rozwiązań, jednorazowego audytu lub kompleksowej obsługi. Wszystko zależy od potrzeb klienta.


Następny artykuł » zamknij

Jak dobrze zapakować paczkę

Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag audyt seo
To warto przeczytać

fot. chenspec

















RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Serwisy specjalne: