...a użytkownikom zaoferują bonusy. Sony chce zatrzymać odpływ posiadaczy kont i przywrócić zaufanie. Nie będzie to jednak proste.
reklama
Włamanie do PlayStation Network, o którym informowaliśmy w zeszłym tygodniu, zostało już określone jako jedno z największych w historii. Wykradzione zostały dane 78 milionów posiadaczy kont, w tym około 300 tysięcy Polaków. Wydostały się m.in. numery kart kredytowych, choć Sony oficjalnie temu zaprzecza, podkreślając, że i tak były one szyfrowane. Inwestorzy giełdowi nie byli dla firmy łaskawi - w czwartek kurs akcji w Tokio spadł o 4,5 proc.
Wczoraj firma podała do wiadomości, że w tym tygodniu przywróci działanie niektórych usług PlayStation Network, a klientom zaoferuje rekompensaty wynikające z kradzieży ich danych. Sony uczyniła to zapewne, by powstrzymać falę odchodzących klientów i odbudować utracone zaufanie - informuje agencja Reuters. Znawcy tematu nie mają jednak wątpliwości, że na to potrzeba sporo czasu.
Na bonusy od firmy liczyć mogą jednak tylko ci, którzy doznali jakiejkolwiek szkody. W niektórych regionach Sony zaoferuje pokrycie opłat za wznowienie kart kredytowych, globalnie z kolei darmowy kontent, a także członkostwo premium na okres jednego miesiąca.
Analitycy podkreślają, że straty firmy spowodowane bezpośrednio kradzieżą, a także powstałe w jej wyniku, mogą wynieść nawet kilkadziesiąt miliardów jenów. Trzeba się bowiem liczyć z utraconymi dochodami od klientów, którzy porzucili Sony, spaść może także sprzedaż samych konsol. Mimo to w czasie dzisiejszych notowań akcje firmy podrożały o 2 proc.
W Europie i Stanach Zjednoczonych trwają już w tej sprawie postępowania wyjaśniające.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*