39,5 proc. badanych wyraża zgodę na profilowanie, czyli zbieranie danych na podstawie ich zachowań w sieci wynika z nowego raportu Advox Studio na temat zwyczajów e-zakupowych Polaków. Z drugiej strony oferty dopasowane do zainteresowań i potrzeb są zachętą do zakupów dla 70 proc. klientów. Wyniki badania wyraźnie wskazują też, że przywiązujemy dużą wagę do opinii o sklepach i bezpieczeństwa płatności. więcej
Dla przedsiębiorców z branży e-commerce zbliża się czas najważniejszych w roku żniw, które nierzadko decydują o kondycji firm na kolejne 12 miesięcy. Lawinę zakupów uruchamia Black Friday, atmosferę podkręca Cyber Monday, czyli promocje w sieci. Potem rusza grudniowe szaleństwo związane ze świętami i sylwestrem. Fakty są jednak takie, że dzięki pandemii handel online cały czas jest na dopingu, a mimo tego jego finanse nie prezentują się najlepiej. Jak pokazują dane Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK, zaległości e-handlu wobec banków i dostawców wzrosły przez rok o ponad 21 mln zł i przekroczyły 292 mln zł. więcej
W sklepach internetowych z akcesoriami dla domu i ogrodu oraz artykułami dla dzieci najczęściej na zakup decydują się konsumenci, którzy do sklepu trafili bezpośrednio po wpisaniu adresu witryny lub poprzez zapytanie w wyszukiwarce. Z kolei w sklepach z elektroniką najlepsze wyniki generują kupujący przekierowani z porównywarek cenowych - wynika z analizy PromoTraffic i Sell więcej
W 2020 roku w serwisie GitHub, udostępniającym darmowy hosting programów open source, dodano 60 milionów nowych repozytoriów. To 35% więcej niż rok wcześniej. Szybka reakcja na potrzeby rynku i innowacyjność to główne powody, dla których ten typ oprogramowania sprawdza się w branży e-commerce. więcej
E-commerce jest dynamicznym sektorem. Właściciele i menedżerowie e-sklepów muszą nieustannie śledzić trendy rynkowe i technologiczne, które mogą przyczynić się do rozwoju ich przedsiębiorstw. Także, a może przede wszystkim, w branży handlu online takie zjawiska, jak sztuczna inteligencja, personalizacja czy marketing automation to istotne elementy rozwoju. więcej
Sposób dostawy, który oferujesz w swoim e-sklepie, ma znaczenie – w końcu może zadecydować o powodzeniu bądź zaniechaniu transakcji przez klienta. Dowiedz się, dlaczego dostawy są tak ważnym aspektem prowadzenia działalności online i czego tak naprawdę oczekują klienci. więcej
Według badań Kantar Polska kupujący w Internecie deklarują, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez jednego dostawcę. Wskazanie 63% badanych to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce. Kto go uzyskał? więcej
Zakupy w e-sklepach to wiele korzyści. Możliwość zwrotu towaru w określonym czasie od chwili zakupu to jedna z nich. Takie uprawnienie to norma w sprzedaży internetowej. Podobnie jest z reklamacjami zakupionych produktów. Sprawne rozpatrywanie reklamacji jest uznawane za standard. W jaki sposób tego dokonać? E-sklepom pomoże szczególny poradnik. więcej
Klienci, którzy korzystają z opcji wyszukiwania w sklepie internetowym, kończą swoją wizytę zakupem znacznie częściej od pozostałych. Dzięki zastosowaniu nowego rozwiązania, kupujących może być jeszcze więcej. więcej
Wielka Brytania to największy rynek e-commerce w Europie. Według danych Eurostatu 86% Brytyjczyków posiadających dostęp do internetu, robi zakupy w sieci, korzystając przy tym z oferty e-sklepów z rożnych krajów. Dlatego na wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej z niepokojem patrzą między innymi polscy e-sprzedawcy. więcej
Z raportu „E-commerce w Polsce” wynika, że 56% Polaków dokonało zakupu w sieci przynajmniej raz w ciągu ostatnich miesięcy. Do krajów Europy Zachodniej jeszcze trochę nam brakuje (dla porównania w Wielkiej Brytanii, czy w Niemczech odsetek ten ma przekraczać 80%). Różnice dotyczą również szybkości decyzji zakupowych. Nie należymy w tej dziedzinie do najszybszych. więcej
15% e-sklepów ma przynajmniej dwa adresy www. Dlaczego? Teoretycznie sprzedażą w sieci można zajmować się bez własnej domeny internetowej, podobnie jak salon fryzjerski może działać w przejściu podziemnym. Jednak większość klientów nie będzie przekonana, że czeka tam na nich strzyżenie wysokiej jakości. Przeniesienie do lokalu przy prestiżowej ulicy okazuje się niezbędne. Tak samo jest z adresem w sieci. więcej
Milsza dla oka grafika i łatwiejsza nawigacja oznaczają często lepszy wynik sprzedażowy. Do tego warto zadbać o nowe funkcjonalności. Ekspert podpowiada z jakimi trendami należy się liczyć w 2019 roku, będąc właścicielem e-sklepu. więcej
Sklepy internetowe nie mogą już ukrywać produktów przed internautami z innych krajów UE ani blokować ich zakupu. Kupujący mają - przynajmniej teoretycznie - powody do radości. A co ze sprzedawcami? więcej
Według badań firmy specjalizującej się w obszarze bezpieczeństwa sieciowego, 9 na 10 prób zainfekowania użytkowników złośliwym oprogramowaniem to efekt rozsyłania spamu przez cyberprzestępców. W okresie świątecznym cyberoszuści aktywnie wysyłają fałszywe powiadomienia o nieudanej dostawie prezentu czy otrzymaniu faktury za zakupy. Na co powinniśmy uważać, aby nie paść ich ofiarą? więcej
Rozpoczął się sezon na świąteczne zakupowe szaleństwo. Niestety tam, gdzie pojawiają się transakcje - zwłaszcza te na większe kwoty - trzeba liczyć się niechcianym zainteresowaniem cyberprzestępców, wykorzystujących nieuwagę kupujących. więcej
Ze statystyk obsługiwanego przez KIR systemu szybkich płatności internetowych wynika, że w tym roku, także w Polsce na klientów e-sklepów podziałał Black Friday. W ten dzień na zakupy w sieci wydaliśmy o blisko 176% więcej, niż wynosiła średnia dzienna w październiku. Dane wskazują również na to, że promocje związane z Czarnym Piątkiem zachęcały Polaków do zakupów bardziej, niż przeceny oferowane w Cyber Monday. więcej
Zbliżający się Czarny Piątek, nieoficjalnie rozpoczynający sezon zakupów przedświątecznych, to czas żniw dla sprzedawców internetowych. Niestety nie tylko dla nich. Zakupowa gorączka to także okres wzmożonej aktywności cyberprzestępców, dla których e-sklepy i ich klienci stają się w listopadzie i grudniu łatwym celem. więcej
Wyniki najnowszych badań nie pozostawiają suchej nitki na polskich e-sklepach. Choć 80% z nich padło ofiarą cyberataku, tylko 40% przeprowadza podnoszące bezpieczeństwo testy penetracyjne. Nikogo nie powinno więc dziwić, że aż 3/4 polskich internautów nie ufa zakupom w sieci, a 44% z nich nigdy nie kupiło nic przez internet. więcej
Personalizacja, customer experience, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe oraz analiza big data to główne czynniki, które w nadchodzącym czasie będą w największym stopniu decydować o kierunku rozwoju e-commerce. Do jej rozwoju przyczyni się również zakaz handlu w wybrane niedziele oraz rosnący udział kanału mobilnego. więcej