Sposób dostawy, który oferujesz w swoim e-sklepie, ma znaczenie – w końcu może zadecydować o powodzeniu bądź zaniechaniu transakcji przez klienta. Dowiedz się, dlaczego dostawy są tak ważnym aspektem prowadzenia działalności online i czego tak naprawdę oczekują klienci.
reklama
Osoby biorące udział w zeszłorocznej edycji badania „E-Commerce w Polsce, Gemius dla e-Commerce Polska” zapytane o to, co skłoniłoby je do częstszego robienia zakupów przez internet, wskazały na: niższe koszty dostawy (67%), szybszą dostawę (32%) oraz większy wybór sposobów dostawy (26%). Dlaczego właśnie te czynniki są kluczowe dla klientów?
Czasy, w których paczki dostarczane były wyłącznie za pośrednictwem Poczty Polskiej, bezpowrotnie minęły. Z badań „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przeprowadzonych w latach 2015-2018 wynika, że największym zainteresowaniem wśród kupujących online cieszą się tradycyjne dostawy kurierskie „do drzwi”. Co więcej, można wyciągnąć wniosek, że traktowane są one jak wszechobecny standard. Z tych samych badań wynika również, że możliwość odbioru przesyłek w paczkomatach coraz częściej motywuje Polaków do dokonania zakupów przez internet.
Potwierdzają to także dane firmy Sendit, gdyż liczba tego rodzaju dostaw w 2018 roku – w stosunku do poprzedniego – wzrosła o blisko 39%. Wszystko ze względu na coraz szybsze tempo życia Polaków, którzy rzadziej są w stanie określić czas, w którym będą w stanie odebrać przesyłkę pod wskazanym adresem.
Koszt dostawy może zadecydować o porzuceniu koszyka. Dzieje się tak w szczególności w sytuacjach, gdy oferowany towar nie jest unikatowy, a tym samym możliwy do zakupienia w innych e-sklepach. Podobnie może zdarzyć się, gdy e-sklep oferuje produkty o niskiej wartości, a łączna wartość koszyka może być mniejsza niż przesyłki. Jak wynika z badania Gemius, bezpłatna dostawa skłoniłaby do częstszego dokonywania zakupów online aż połowę ankietowanych osób.
Zakupy online to oszczędność czasu – zarówno ze względu na możliwość dokonania ich w dogodnym dla nas miejscu i czasie, jak i pod względem braku konieczności osobistego stawienia się w sklepie. Okazuje się również, że tą samą wartością kierują się kupujący online biorąc pod uwagę czas dostawy zakupów. Jak wynika z badania Gemius, aż 62% kupujących online wskazała, że do częstszego dokonywania zakupów zmotywowałaby ich dostawa w czasie do 24 godzin.
Niższe koszty dostawy, szybsze dotarcie przesyłki do klienta oraz większy wybór sposobów dostawy, to wartości, którymi kierują się kupujący online. Powyższe rady mogą w znaczący sposób wpłynąć na doświadczenia zakupowe, które przełożą się na częstsze składanie zamówień.
Źródło: Sendit
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|