Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Signal - narzędzie Facebooka, które ma odciągnąć dziennikarzy od Twittera

18-09-2015, 09:13

Facebook chce być traktowany także jako źródło ważnych informacji. Jego nowe narzędzie - Signal - ma znacznie ułatwić znajdowanie tych informacji i powiązanych z nimi treści.

robot sprzątający

reklama


Twitter nie jest tak duży jak Facebook, ale to właśnie Twitter jest traktowany jako źródło ważnych informacji, jako narzędzie śledzenia trendów i opini, jako narzędzie dziennikarzy i polityków. Facebook nie od dziś chce odebrać Twitterowi prym na tym obszarze. Tworzył narzędzia dla tradycyjnych mediów i wprowadzał hashtagi, ale to było za mało. 

Facebook Signal

Wczoraj Facebook zaprezentował Signal - nowe narzędzie dla dziennikarzy, ułatwiające zarówno zbieranie jak i prezentowanie informacji.  

Przede wszystkim Signal może służyć do monitorowania "gorących" tematów i szybkiego docierania do treści udostępnionych publicznie. Co ważne, te treści publikowane są w kolejności chronologicznej, bez dodatkowego filtrowania. 

Signal - Facebook

Dziennikarze korzystający z Signal mają też dostęp do rankingu osób publicznych wspominanych w postach. Obejmuje to prowadzone w czasie rzeczywistym rozmowy o aktorach, politykach, muzykach, sportowcach i innych znanych ludziach. 

Signal - znane osoby

Signal umożliwia również przeszukiwanie postów publicznych na Instagramie, w oparciu o takie kryteria jak lokalizacja czy hashtagi. 

Signal - wyszukiwanie na Instagramie

Każdy znaleziony post, zdjęcie z Instagrama lub dostępne statystki mogą być zapisywane w specjalnych kolekcjach.

Signal

Poza tym Signal ułatwia zamieszczanie postów z Facebooka oraz Instagrama poprzez skopiowanie kodu do wklejenia. Redakcje mogą też wykorzystać API Signal aby przekazywać wybrane treści do swoich stron lub nadawanych materiałów, a także tworzyć wizualizację wybranych treści z Instagrama (np. przy opisywaniu wydarzeń). 

Więcej informacji o narzędziu można znaleźć na stronie www.facebook.com/facebookmedia/get-started/signal.

Facebook vs Twitter

Facebook próbuje się przypodobać dziennikarzom nie tylko za sprawą narzędzia Signal. Dziennikarze ze zweryfikowanymi profilami mają dostęp również do aplikacji Facebook Mentions, stworzonej z myślą o osobach publicznych. Ta aplikacja ułatwia śledzenie dyskusji na temat znanych osób, ale co chyba ważniejsze, umożliwia nadawanie transmisji na żywo, w sposób podobny jak Periscope czy Meerkat. Taki sposób nadawania wykorzystał Andrzej Duda w czasie swojego spotkania z internautami, ale udostępnienie tej funkcji dziennikarzom może się przyczynić do znacznego spopularyzowania livestreamingu. 

Oczywiście Twitter już ma Periscope. Należy się też spodziewać, że Twitter zadba o narzędzia dla dziennikarzy, które pozwolą mu utrzymać swoją unikalną pozycję. W marcu Twitter udostępnił narzędzie o nazwie Curator, które służy do odfiltrowywania potencjalnie wartościowych wpisów na określone tematy. Duże nadzieje są także wiązane z projektem Twittera o nazwie "Project Lightning". Ma on ułatwiać zbieranie wartościowych informacji o wydarzeniach, z uwzględnieniem materiałów graficznych i filmowych.

W pewnym sensie Twitter i Facebook dążą do tego samego, idąc w dwóch różnych kierunkach. Twitter zyskał już pewien rodzaj uznania, ale teraz musi się przypodobać osobom niebędącym jego użytkownikami. Twitter musi trafić do tych, którzy nie rozumieją jego specyficznego języka i nie potrafią korzystać z jego wszystkich funkcji. Facebook przeciwnie - chce przekonać całe rzesze swoich użytkowników, że może być narzędziem nie tylko do udostępniania zdjęć swojego psa, ale również do bardzo konkretnych zadań związanych z pozyskiwaniem i przetwarzaniem informacji. 

Czytaj także: Więcej wpisów z Facebooka w telewizji? Gigant udostępnia narzędzia śledzenia trendów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:







fot. Freepik



fot. Freepik



fot. Freepik