Więcej wpisów z Facebooka w telewizji? Gigant udostępnia narzędzia śledzenia trendów

09-09-2013, 13:20

Facebook udostępnił narzędzia do śledzenia wpisów na dany temat, z których będą mogli korzystać nadawcy telewizyjni i inne media. Po raz kolejny Facebook robi coś, co ma go upodobnić do Twittera.

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


Facebook jest uznawany za dobrą platformę komunikacji i oczywiście ogromny bank danych o ludziach, ale społecznościowy gigant chciałby czegoś więcej. Chciałby być narzędziem do śledzenia trendów i opiniotwórczych dyskusji, a na tym polu króluje Twitter. Facebook zrobił już kilka rzeczy, by upodobnić się do Twittera m.in. wprowadził hashtagi, ale to ciągle mało.

Twitter wciąż ma przewagę w mediach, także tych tradycyjnych, jak telewizja. To może się zmienić dzięki dwóm narzędziom, których wprowadzenie Facebook ogłosił dzisiaj - Public Feed API oraz Keyword Insights API. 

Wpisy z Facebooka w telewizji?

Dzięki Public Feed API wybrani partnerzy Facebooka będą mogli włączyć do swoich przekazów publiczne wpisy z Facebooka na dany temat, które będą wyświetlane w czasie rzeczywistym. Przykładowo w czasie porannego programu telewizyjnego będzie można wyświetlać na bieżąco wpisy użytkowników dotyczące głównego tematu programu lub najnowszych wiadomości.

Facebook wie - kto, co i gdzie

Drugie narzędzie - Keyword Insights API - pozwoli na wyświetlanie danych o ilości wpisów na dany temat w wybranym przedziale czasu. Użytkownicy tego narzędzia będą mieli dostęp do danych o płci, wieku i położeniu geograficznym użytkowników. Będzie można zatem przedstawić w programie informacje o tym, czy dany temat wywołuje szum na Facebooku, w jakich miejscach wzbudza największe emocje i jacy ludzie dyskutują o nim najczęściej.

Przy okazji Facebook pokazał infografikę, która prezentuje, jak często ludzie korzystają z Facebooka w czasie największej oglądalności telewizji i jakie tematy były najczęściej komentowane.

infografika

Sonda
Czy Facebook zastąpi Twittera w roli narzędzia do śledzenia trendów?
  • tak i to szybko
  • tak, ale nieprędko
  • nie
wyniki  komentarze

Twitter ma problem

Opisane narzędzia będą początkowo dostępne dla wybranych partnerów, tzn. dla Buzzfeed, CNN, NBC, BSkyB, Slate oraz Mass Relevance. Facebook prowadzi rozmowy z kolejnymi partnerami, wśród których są media oraz firmy świadczące usługi z zakresu marketingu.

Twitter, jak dotąd, nie wydaje się bardzo poruszony poczynaniami Facebooka i może się wydawać, że Facebook nie wymyślił niczego, co stawiałoby go nad Twitterem. Trzeba jednak pamiętać, że Facebook to serwis mający więcej danych o użytkownikach niż Twitter (np. prawdziwe nazwiska) i generalnie większą rzeszę użytkowników, przekraczającą 1,15 mld ludzi. Jeśli taki gigant wchodzi ci w drogę, nie wystarczy mówić "spokojnie, ja jestem lepszy".

Czytaj także: Facebook wstrzymuje zmiany dot. wykorzystania wizerunku. To jednak nie formalność?



Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać








  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2022 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.