Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Awaria Facebooka naprawiona? Nie do końca

06-03-2024, 11:35

Wczorajsza globalna awaria Facebooka przysporzyła kłopotów wszystkim użytkownikom. Przez kilka godzin portal nie zezwalał na logowanie się do kont, hasła oznaczał jako nieprawidłowe, a kody autoryzacyjne nie dochodziły. To samo działo się z powiązanym Messengerem. Oberwał również Instagram, który nie odświeżał kanału, a profile były błędnie wyświetlane. Nie u wszystkich użytkowników problem został rozwiązany.

Awaria Facebooka naprawiona? Nie do końca

Czy Facebook już działa?

Pozornie możemy powiedzieć, że tak. Wczoraj w okolicach 19:00, serwisy Meta zaczęły ponownie zezwalać na dostęp. Wielu użytkowników mogło zalogować się do swoich kont, wykorzystując dotychczasowe hasło. Niektórzy logowali się automatycznie bez konieczności ich wpisywania.

Niestety, nie wszystkim się to udało. Obecnie obserwujemy spływające zgłoszenia od naszych Klientów, którzy w dalszym ciągu nie mogą korzystać z Facebooka.

Dlaczego nadal nie mogę korzystać z Facebooka?

Problem nie zniknął u osób, które nie pamiętają swoich haseł. Każdorazowa próba skorzystania z formularza odzyskiwania hasła, kończy się niepowodzeniem. Nie działa autoryzacja. Facebook nie wysyła kodów, nie działa potwierdzenie tożsamości przez powiązany WhatsApp, numer telefonu ani adres mailowy.

Czy można zatem odzyskać dane logowania w inny sposób?

Niestety na ten moment nie. Prawdopodobnie Meta nie naprawiła awarii w stu procentach. Możliwe, że tak duża liczba zapytań i wysłanych próśb o kody dostępu, wpływa negatywnie na działanie platformy.

Jak mogę odzyskać konto?

Na początek zalecamy spokój. Kurz po całym zamieszaniu jeszcze nie opadł. Radzimy wstrzymać się z próbami odzyskania konta jeszcze kilka dni. Zbyt częste próby logowania i użycia przycisku “nie pamiętam hasła”, przyniosą odwrotny rezultat od oczekiwanego. Na ten moment pozostaje nam czekać, aż Facebook usprawni działanie swojej platformy.

Kornelia Giglok, specjalista ds. cyberbezpieczeństwa CyberRescue


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *