PKP oszukuje roboty wyszukiwarek! - aktualizacja
Popularność strony internetowej w dużej mierze zależy od tego, jak łatwo można na nią trafić używając wyszukiwarki internetowej. Wiele z dzisiejszych firm stawia sobie za podstawowy cel zaistnieć w pierwszej trójce wyników, jakie zwraca Google. Niestety, coraz więcej przedsiębiorstw sięga po nielegalne metody...
reklama
ciąg dalszy...
Przykładowo, PKP, chwaląca się możliwością przewozu osób niepełnosprawnych, opublikowała rozkład jazdy pociągu papieskiego w formacie .jpg, z którym nie poradzą sobie czytniki tekstu wykorzystywane przez osoby niewidome.
To nie jedyne braki -- mówi Maciej Łebkowski, specjalizujący się w projektowaniu serwisów WWW zgodnych ze standardami. -- Główną wadą serwisów PKP jest to, że są budowane wg starej mody - nie separują treści od wyglądu. Utrudnia to odbiór wszystkim tym, którzy próbują oglądać stronę na urządzeniu innym, niż wybrane przez autora strony. Ponadto, serwisy PKP używają JavaScriptu do tworzenia odnośników, a jakby tego było mało, strona jest nieczytelna po wyłączeniu wyświetlania obrazków (żółte litery na białym tle).
Maciej, podczas oglądania stron WWW Polskich Kolei Państwowych zwrócił nam również uwagę na nieprzystosowanie rozkładu jazdy pociągów do telefonów komórkowych. (Strona WAP udostępniana przez PKP jest płatna).
Pozycjonowanie w Polsce -- to znaczy, po polsku
Jak ogromna jest skala zjawiska pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek? Wystarczy przejrzeć fora dyskusyjne związane z projektowaniem stron WWW, gdzie wprost roi się od próśb o porady:
Cześć, podpowiedzcie jak podnieść moją stronę wyżej w wynikach Google?
oraz raportów w stylu: