Usługa lokalizacji - po miesiącach funkcjonowania w innych krajach - trafia do Polski. Facebook Places będzie musiał teraz powalczyć z Foursquare i to na własnym terytorium. Dziennik Internautów dotarł do informacji, dlaczego Places pojawiło się tak późno.
reklama
Usługa Facebook Places oparta na geolokalizacji została wprowadzona w sierpniu ubiegłego roku, o czym informowaliśmy w Dzienniku Internautów. Wzbogacenie serwisu społecznościowego dotyczyło jednak kilku krajów, a na liście nie było Polski. Aż do tej pory.
W aplikacji dla iPhone'a (lub na touch.facebook.com) znajduje się duży przycisk "Check In", który służy do meldowania się w określonym miejscu. Po wciśnięciu przycisku aplikacja wyświetli listę miejsc w okolicy użytkownika. Po wybraniu miejsca znajomi użytkownika zobaczą informację o jego położeniu. Informacja ta znajdzie się również na stronie danego miejsca (w części Recent Activity).
Informacje o miejscu, w którym aktualnie znajduje się użytkownik, trafiają tylko do znajomych lub do wszystkich – w zależności od preferencji, które można zmienić w ustawieniach.
Niektórzy użytkownicy w Polsce już wcześniej korzystali z funkcji Places na Facebooku. W sieci można było znaleźć poradniki i instruktarze wideo, jak ominąć blokadę nałożoną na polskich użytkowników tego serwisu społecznościowego.
Funkcja dostępna jest przez stronę touch.facebook.com lub specjalne aplikacje Facebook dla smartfonów iPhone i BlackBerry oraz telefonów z systemem Android, HP webOS i Windows Phone 7.
Dziennik Internautów uzyskał komentarz Michała Wiśniewskiego z Facebook NOW, którego pytamy m.in. o to, dlaczego wprowadzenie usługi trwało tak długo.
Dziennik Internautów (DI): Czy usługa jest bezpieczna? Statusy są widoczne dla wszystkich czy tylko dla znajomych lub wyznaczonych osób?
Michał Wiśniewski (MW): Zmiany statusów użytkownika są widoczne na jego tablicy, w aktualnościach znajomych oraz w specjalnej sekcji Miejsca. W panelu administracyjnym każdy użytkownik Facebooka ma możliwość indywidualnej zmiany ustawień w zakresie prywatności, także dostępności informacji o jego geolokalizacji.
DI: Dlaczego wcześniej nie było tej usługi w Polsce?
MW: Oficjalne wprowadzenie usługi Facebook Places wymagało odpowiedniej liczby użytkowników Facebooka korzystających z serwisu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Wprowadzenie usługi planowane było na pierwszy kwartał br. Termin ten został dotrzymany.
DI: Ilu użytkowników Facebooka w Polsce korzysta z urządzeń, które spełniają wymagania Places?
MW: Niestety brak oficjalnych danych na ten temat. Z naszych szacunków wynika, że osób korzystających z Facebooka za pomocą urządzeń przenośnych jest w Polsce około pół miliona.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*