Wśród sklepów ze sprzętem AGD najbardziej liczą się te, które mają silną markę. Inaczej jest w przypadku perfumerii lub księgarni, w których liczy się przede wszystkim asortyment - wynika z rankingu najpopularniejszych i najlepiej ocenianych sklepów internetowych, przygotowanego przez Okazje.info i Opineo.pl.
reklama
W ubiegłym tygodniu Dziennik Internautów wspominał o rankingu sklepów internetowych przygotowanym przez Money.pl i Wprost. Warto porównać ten ranking z opublikowanym niedawno zestawieniem opracowanym przez porównywarkę Okazje.info i portal opinii Opineo.pl.
Porównując rankingi, trzeba mieć przy tym na uwadze, że zestawienie Money.pl i Wprost opierało się na badaniu sklepów według 60 kryteriów dotyczących m.in. podejścia sklepu do klienta, oferowanych opcji płatności itd. Ranking Okazje.info i Opineo.pl opiera się natomiast na danych z obydwu serwisów. Ten ranking może być źródłem wiedzy na temat popularności sklepu (na podstawie liczby przejść z porównywarki do sklepu), bogactwa oferty, ceny oraz oceny przyznawanej mu przez internautów.
Ranking Okazje.info i Opineo.pl obejmuje 8 kategorii. W odróżnieniu od zestawienia Money.pl i Wprost nie pozwala on określić zmian na rynku e-handlu, ale za to umożliwia wskazanie czynników, które mogą decydować o sukcesie sklepu.
Te czynniki są różne w zależności od kategorii. Przykładowo w kategorii RTV/AGD wygrywa marka. Największą popularnością cieszą się sklepy niekoniecznie z dużym asortymentem czy najniższą ceną, ale przede wszystkim długo działające, ze znaną nazwą i wysokimi ocenami klientów.
Komputery to kategoria znacznie bardziej urozmaicona niż RTV – obok siebie stają na podium sklepy o różnej wielkości oraz sklepy mniej i bardziej wyspecjalizowane. Ponownie jednak ceny okazują się mniej istotne w przypadku znanych marek.
W rankingu kategorii Dom i Ogród do grupy 10 najlepszych trafiły sklepy z bogatą ofertą produktową (do ponad 20 000 ofert). W aspekcie cenowym występuje znaczne zróżnicowane cenowe ze względu na dużą unikalność produktów.
W kategorii Odzież i obuwie dominują sklepy z dodatkami – aż 3 sklepy sprzedają zegarki. Tu sposobem na sukces wydaje się bogata oferta (8 sklepów w rankingu otrzymało powyżej 5 pkt w tej kategorii).
W motoryzacji opłaca się dostarczać części do aut określonej marki. Popularne są też sklepy z oponami. W rankingu dla kategorii Zdrowie i uroda znalazły się cztery perfumerie, które zdecydowanie nie należą do najtańszych. Zdecydowanym liderem popularności jest jednak apteka Fabrykazdrowia, którą odwiedziło ponad 3 razy więcej osób niż kolejny w rankingu serwis.
Książki to kategoria z najszerszą ofertą produktową. Dostępność oferty w dużym stopniu przekłada się na popularność sklepów w kategorii książki. Ważne jest też przywiązanie internautów do zaufanych księgarni – w ciągu roku 16% osób odwiedzających kategorię książki, korzystało z filtru sklepu.
Poniżej lista zwycięzców w poszczególnych kategoriach. Szczegóły można znaleźć w raporcie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|