Kontakt z polskimi sklepami internetowymi jest coraz łatwiejszy, więcej jest opcji płatności, a lojalni klienci mogą liczyć na lepsze warunki - wynika z rankingu sklepów internetowych przygotowanego przez portal Money.pl i tygodnik Wprost. Kolejny rok z rzędu raport pokazuje, w jaki sposób zmienia się e-handel w Polsce.
reklama
Badanie sklepów internetowych przeprowadzone zostało w okresie wrzesień-listopad 2010. Warunkiem uczestnictwa w rankingu była – podobnie jak w poprzednich latach - popularność sklepu wśród internautów. Z każdej kategorii monitorowanej w ramach Megapanelu, w kategorii e-commerce/sklepy wybrano po 15 sklepów, które w ciągu roku poprzedzającego badanie odwiedziła największa liczba osób. Sklepy oceniano według 60 kryteriów, podzielonych na 10 grup.
W porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem Money.pl i Wprost widać kilka nowych trendów, jakie pojawiły się w rodzimym e-handlu. Przede wszystkim coraz więcej liczących się e-sprzedawców stara się wyjść naprzeciw klientom i obok tradycyjnej sprzedaży wysyłkowej umożliwia osobisty odbiór zakupów – czy to we własnych punktach wydań, czy w partnerskich placówkach (wpływ na ten trend miał zapewne także rozwój ofert firm pocztowych i kurierskich).
Częściej niż przed rokiem sklepy decydują się dziś na przywiązanie klientów programami lojalnościowymi. Dziś ma je – w różnej formie – co trzeci badany sklep.
Dzięki systemom płatności internetowych w zdecydowanej większości sklepów można zapłacić nie tylko przelewem czy kartą – widać rosnącą popularność PayPala czy PayByNet. Na palcach jednej ręki policzyć można te sklepy, które trwają w modelu sprzedaży wysyłkowej za pobraniem.
Widać też poprawę w dostępności konsultantów. Niemal zupełnie – jak ustalili dziennikarze Money.pl i Wprost - zniknęły placówki, które ograniczają się jedynie do możliwości kontaktu mailowego, standardem jest już numer telefonu, na który dodzwonić się można z telefonu komórkowego.
Ponad 40 procent sklepów bierze całość lub część kosztów połączeń na siebie – mają infolinie z puli numerów 0800 lub 0801. Błyskawicznie rośnie też wykorzystanie komunikatorów i czatów z konsultantami. Takim kanałem kontaktu dysponuje co trzeci z badanych sklepów. Widać też poprawę w jakości pracy konsultantów. Dziewięć na dziesięć pytań wysłanych mailem doczekało się odpowiedzi w ciągu jednego dnia, a pracownicy infolinii nie dawali się już tak łatwo podejść, jak w poprzednich latach.
Lista najlepszych sklepów przedstawia się następująco:
Ranking Money.pl i Wprost można znaleźć pod adresem ranking.money.pl/2010
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|