Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

KRRiT nie podoba się odsyłanie do serwisów internetowych w mediach publicznych

28-04-2011, 14:33

KRRiT wydała stanowisko, w którym przestrzega przed zbyt częstym odsyłaniem do portali społecznościowych przez nadawców publicznych. Organ ten ma także reagować w sytuacjach, gdy nadawcy zastosują kryptoreklamę.

konto firmowe

reklama


Problem został nagłośniony po interwencji słuchacza radia publicznego, kiedy ten poskarżył się, że prowadzący często odsyła do Facebooka. W ten sposób miałby - według słuchacza - reklamować serwis w trakcie audycji. Zdanie to podziela także regulator.

>> Czytaj też: Boisz się cenzury? Wylosuj Senatora i pisz!

Sonda
Popierasz stanowisko KRRiT w sprawie odsyłania przez media publiczne do serwisów internetowych
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) w swoim stanowisku podkreśla fakt, iż „obecność nadawców w internecie, w tym na portalach społecznościowych, stanowi dziś oczywisty element kontaktów ze słuchaczami i widzami. Jest to również forma promowania programu i działań związanych z zadaniami realizowanymi przez nadawcę”.

„Nadawcy publiczni powinni jednak zachować kontrolę redakcyjną nad treściami upowszechnianymi w internecie, przede wszystkim przez umieszczanie ich na własnych portalach (w tym w serwisach społecznościowych)” – przestrzega KRRiT.

Nadawcy nie powinni odsyłać do treści umieszczonych w internecie, które są niezbędne do zrozumienia audycji. Informacja o portalu społecznościowym może paść, jednak powinna mieć charakter czysto informacyjny, pozbawiony reklamy bądź kryptoreklamy.

>> Czytaj też: Ustawa medialna "bez internetu", ale do czasu

„KRRiT będzie oceniać poszczególne problemy rodzące się w procesie konwergencji mediów. Będzie reagować w sytuacjach, gdy w przekazach dotyczących portali czy stron internetowych wystąpi ukryty przekaz handlowy” – wynika z komunikatu KRRiT.

Najpopularniejszą stroną na Facebooku wśród radiowych nadawców publicznych jest Czwórka Polskiego Radia mająca prawie 40 tys. fanów. Jedynka Polskie Radio, na którą słuchacz się poskarżył, również aktywnie działa na Facebooku, mając ponad 12 tys. fanów. Profil codziennie wzbogacany jest o nowe wpisy i zdjęcia, które umieszczają także słuchacze. Nie wiadomo jednak, jak zmieni się nastawienie redakcji po stanowisku KRRiT.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: KRRiT