Urzędnicy KRRiT pochylili się nad skargą słuchacza, który uznał, że wspominanie w Polskim Radiu o portalu to kryptoreklama. Słuchacz poskarżył się, że prowadzący w „Jedynce” w trakcie trwania audycji bardzo często odsyłają do Facebooka, w ten sposób go reklamując.
reklama
„Radio Eska: Lubię to. Baw się z nami na Facebooku i wygraj wypasionego iPhone’a 4!” – tak radio reklamuje swój profil na tym portalu społecznościowym. Nie jedna Eska. Do wrzucania zdjęć i komentowania wpisów zachęca coraz więcej stacji radiowych, telewizje i ich programy czy seriale.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uznała, że takie nawoływanie do odwiedzania komercyjnego portalu może nosić znamiona kryptoreklamy i postanowiła bliżej przyjrzeć się sprawie. Powodem zainteresowania KRRiT była skarga, jaka do niej wpłynęła na Program I Polskiego Radia. Słuchacz poskarżył się, że prowadzący w „Jedynce” w trakcie trwania audycji bardzo często odsyłają do Facebooka, w ten sposób reklamując portal.
O sprawie poinformował wczoraj Presserwis. Krajowa Rada ma obowiązek rozpatrywania każdej skargi – mówi nam członek KRRiT Krzysztof Luft. Ta była wyjątkowa i dlatego trafiła na posiedzenie KRRiT. Rada nie przyjęła jeszcze oficjalnego stanowiska. Kwestia jest rozważana pod względem prawnym. Jak jednak mówi Krzysztof Luft, podobne zastrzeżenia pojawiały się już wcześniej, także w związku z innymi portalami społecznościowymi.
Problemem nie jest to, by media zaznaczały swoją obecność w takich serwisach, prowadziły w nich swoje profile i tym samym promowały się – mówi Luft. I tłumaczy, że wątpliwości budzą te sytuacje, w których komercyjne portale są promowane przez media, np. przez odsyłanie do nich słuchaczy czy widzów po niedostępne na antenie informacje.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Odesłanie do Facebooka w mediach kryptoreklamą? Sprawie przyjrzy się KRRiT
Sylwia Czubkowska
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|