Facebook jest już drugim najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce. Według badania Megapanel w styczniu 2011 Facebooka odwiedziło prawie 10 milionów Polaków. Duża cześć z tych osób to ludzie aktywni zawodowo, mieszkający w dużych miastach, którzy z dużą uwagą planują swoją karierę. W swoich działaniach rekrutacyjnych nie możemy więc zapominać o nawiązaniu z nimi kontaktu poprzez stronę na Facebooku.
Początki
Założenie strony na Facebooku jest stosunkowo proste i nie łączy się z dodatkowymi opłatami. Po zalogowaniu wystarczy przejść na sam dół strony i kliknąć link ze stopki „Utwórz stronę”. Następnie wybieramy odpowiednią kategorię, wpisujemy nazwę strony np. „Kariera w Dużej Firmie S.A.” i możemy zaczynać.
Startujemy od zera, więc na początku musimy zadbać o to, by strona była atrakcyjna dla pierwszych osób, które będą chciały ją polubić. Uzupełnijmy wszystkie pola związane z opisem strony, dodajmy grafikę (na przykład logo firmy), dodajmy kilka zdjęć firmowych i pierwsze wpisy.
O czym pisać na stronie?
Najważniejszymi wyznacznikami sukcesu na Facebooku są dwa parametry - liczba osób, które lubią stronę i liczba aktywnych osób, które lubią stronę.
O tym, jak zwiększać ilość „lubiących” stronę napiszę w kolejnym artykule za miesiąc.
Aktywność budujemy, dobierając odpowiednią treść na stronę oraz komunikując się z użytkownikami.
Według raportu „Profile HR-owe na Facebooku” przygotowanego przez firmę SmartNet, którego partnerem jest Humanway (premiera raportu wkrótce), polskie firmy publikują na swoich stronach trzy główne typy treści: informacje dotyczące życia firmy, ciekawostki związane z branżą, w której firma działa oraz treści bezpośrednio związane z rozwojem osobistym - zaproszenia na szkolenia, linki do ofert pracy i konkursy związane z karierą.
Warto pisać w taki sposób, by treść bezpośrednio zachęcała do skomentowania lub kliknięcia przycisku „lubię to”. Warto więc zadawać pytania lub prosić o opinię użytkowników.
Dużym błędem twórców stron na Facebooku jest brak odpowiedzi na komentarze użytkowników. Warto bezpośrednio angażować się w dyskusje i odpowiadać na pytania. Wejście w dialog z użytkownikami zachęca ich do dalszej aktywności na stronie. Dodatkowo poczują oni, że firmowa strona na Facebooku nie jest nastawiona jedynie na „nadawanie”, ale również na odbiór komunikatów.
Facebook - środowisko naturalne rekrutera
Firmy nie mogą izolować się od mediów społecznościowych. Według danych badania „The Burson-Marsteller 2011 Global Social Media Check-up”, które miało na celu analizę podejścia do społeczności 100 największych firm świata, aż 61% największych firm ma swoje konto na Facebooku.
77% firm używa Twittera, 36% blogów firmowych, a 57% ma swój kanał na YouTube. 10% z tych firm aktywnie rekrutuje przez społeczności i trend jest wzrostowy.
Wyraźnie widać, że największe światowe korporacje są przekonane, że społeczności to nie chwilowa moda, ale długoterminowy trend, którego nie można zignorować. Jednocześnie nie trzeba być największą korporacją świata, żeby móc z tego trendu skorzystać. Warto.
Kuba Filipowski, Humanway.pl
Współzałożyciel firmy Humanway oferującej system do rekrutacji, który radykalnie obniża koszty i usprawnia proces pozyskiwania pracowników.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*