Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak bezpiecznie zarezerwować bilet przez internet

Forsal.pl 04-07-2011, 14:02

Roszczenia podróżnego w przypadku reklamacji biletu kupionego za pośrednictwem strony internetowej zależą od tego, czy bilet był kupiony bezpośrednio u przewoźnika, czy u pośrednika.

Zanim klikniemy w ikonkę „Rezerwuj”, powinniśmy sprawdzić, czy portal oferujący sprzedaż biletów lotniczych jest stroną przewoźnika, czy też jedynie pośredniczy w transakcji ich zakupu. W sytuacji bowiem gdyby coś poszło nie tak, czego innego możemy domagać się od linii lotniczych, a czego innego od portalu jedynie oferującego na swojej stronie bilety na dany przelot.

Pułapki w regulaminach

Coraz więcej konsumentów kupuje bilety za pośrednictwem internetu. Dotyczy to zwłaszcza biletów lotniczych. Niewiele osób jednak czyta regulaminy portali internetowych pośredniczących w sprzedaży biletów linii lotniczych. To błąd, bo w wielu takich regulaminach na klientów czyhają pułapki.

Często zdarza się, że portale internetowe nie mają towaru, który oferują swoim klientom. Tak może być, gdy pośrednik zawarł w regulaminie postanowienie, w którym zastrzegł, że kliknięcie pola „rezerwuj” nie jest równoznaczne z zawarciem umowy. W takim przypadku pośrednik dopiero później podejmuje próbę zakupu biletu od przewoźnika i wysyła konsumentowi odrębne potwierdzenie. Takie postanowienie zawarte w regulaminie powoduje, że konsument, mimo zarezerwowania biletu, musi się liczyć z ryzykiem, że biletu nie otrzyma i nigdzie nie poleci. Może się bowiem okazać, że ten konkretny bilet został już sprzedany.

Więcej na ten temat w Forsal.pl, w tekście pt. Jak bezpiecznie zarezerwować bilet przez internet

Małgorzata Kryszkiewicz

Forsal.pl


>>> Czytaj także: e-Handel w UE: 30 dni na dostarczenie towaru i pewne ceny


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *