Jak 2020 rok zmienił rynek pracy?

03-01-2021, 19:24

Rok 2020 wymusił wiele zmian i przyniósł przy tym wiele strat. W największej mierze przyczyniła się do tego pandemia koronawirusa. Z dnia na dzień niemal każdy sektor gospodarki został postawiony pod ścianą i aby się nie zatrzymać, potrzebne były natychmiastowe rozwiązania, które umożliwiały dalsze funkcjonowanie w nowej rzeczywistości. Jak rok 2020 zmienił rynek pracy? Jakie rozwiązania okazały się strzałem w dziesiątkę i które prawdopodobnie wpiszą się już w codzienność?

rynek pracy

Rozpowszechnienie pracy zdalnej

Zachowywanie dystansu społecznego i unikanie bezpośrednich kontaktów z innymi ludźmi to najważniejsze zalecenia, które mają wpływ na przyhamowanie transmisji koronawirusa. Konieczność zamknięcia biur, punktów obsługi i innych miejsc, w których dotąd pracowało się wśród innych ludzi, wymusiło znalezienie niemal natychmiastowej alternatywy. Nie można było sobie przecież pozwolić na długotrwały przestój w funkcjonowaniu zakładu.

W tych branżach, w których było to możliwe, (przede wszystkim praca biurowa) pracowników można było oddelegować do pracy zdalnej. Nie wszędzie było to oczywiście możliwe i wiele firm przez to napotkało wiele trudności, które niestety w wielu przypadkach poskutkowały pogorszeniem się kondycji finansowej.

Choć sytuacja z przymusem wykonywania pracy w trybie home office była wymuszona, to już po kilku tygodniach zaczęto zauważać, że pracując zdalnie, pracownicy lepiej wykonują swoje obowiązki. Są bardziej wydajni, mniej zestresowani i bardziej chętni do pracy.

Po kilku miesiącach praktykowania pracy zdalnej coraz więcej przedsiębiorstw otwiera się na taką możliwość, dopuszczając coraz więcej dni pracy zdalnej w miesiącu, a nawet przechodząc całkowicie na taki tryb. Rozwiązanie w postaci pracy zdalnej ma więc spore szanse na to, by wpisać się w codzienność działania przedsiębiorstw już na stałe.

Przeniesienie usług do świata online

Praca zdalna wiąże się bezpośrednio z koniecznością niezawodnej łączności. W największej mierze wykorzystuje się do tego telefony i internet. To z kolei wymaga usprawnienia funkcjonowania tych dwóch kanałów komunikacji.

Chodzi nie tylko o szybsze i stabilniejsze łącza oraz poprawę zasięgu telefonii komórkowej i stacjonarnej, ale także o dostosowanie tych urządzeń do nowych wyzwań. Z tym z kolei wiąże się powstanie nowych systemów i programów. Wideokonferencje (zebrania, rekrutacje) stały się codziennością. Wiele systemów integruje telefony i komputery, dzięki czemu praca i komunikacja jest o wiele łatwiejsza!

Powstanie wielu systemów usprawniających pracę

Programy do wideokonferencji, centrale telefoniczne czy monitoring połączeń to tylko kilka z wielu rozwiązań, które powstały w odpowiedzi na nowe zapotrzebowania rynku pracy. Dzięki temu zdalna (ale także stacjonarna, tradycyjna) obsługa klientów nie tylko się nie pogorszyła, ale wręcz znacznie poprawiła.

Systemy dedykowane pracy zdalnej i sektorowi obsługi klienta nie tylko wspomagają codzienną pracę w czasach izolacji społecznej, ale z pewnością w wielu, a może nawet w większości przedsiębiorstw pozostaną już codziennością usprawniającą pracę na każdym kroku.

Nowoczesny i funkcjonalny program do wideo konferencji oferuje polska firma Systell. Więcej informacji znajdziesz na stronie https://systell.pl/program-do-wideokonferencji/.




Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag rynek pracytag nolstag koronawirus
To warto przeczytać




fot. PhotoMIX




fot. Babbel



RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: