Przycisk umożliwiający słuchanie muzyki i podglądanie, czego słuchają znajomi - takie funkcje ma niebawem udostępniać Facebook, który wbrew wcześniejszym plotkom nie będzie współpracował tylko ze Spotify. Facebook miał unikać wchodzenia na rynek mediów, ale przecież słuchanie muzyki ma ważny wymiar społecznościowy.
reklama
Plotki na temat muzycznej usługi Facebooka pojawiły się jakiś czas temu. Ostatnio mówiono, że w popularnym serwisie mają się pojawić ikonki Spotify, które umożliwią zainstalowanie oprogramowania do odsłuchiwania muzyki w streamingu. W tych pogłoskach dziwne wydawało się to, że muzyczna usługa Facebooka miała zależeć od serwisu o ograniczonej dostępności.
Nowe informacje na tema usługi Facebook Music opublikował GigaOM, powołujący się na własne źródła. Serwis ten podaje, że usługa muzyczna Facebooka ma opierać się na współpracy z wieloma partnerami oraz na społecznościowym aspekcie słuchania muzyki. Chodzi o to, aby ludzie mogli łatwo informować innych o tym, czego słuchają.
Plany Facebooka - według informacji GigaOM - obejmują:
Wspomniana strona Music Dashboard ma zawierać rekomendowane piosenki, powiadomienia o piosenkach wysłuchanych przez znajomych po naszej rekomendacji, ulubione piosenki znajomych, ostatnie odtworzenia znajomych oraz informacje o bieżących wydarzeniach w sieci znajomych (zob. GigaOM, Revealed: Facebook’s music plans involve Spotify, others).
Ciekawe jest to, że Facebook ma szansę, by stać się ważną usługą muzyczną i to bez potrzeby dogadywania się z wytwórniami. Mark Zuckerberg w czasie e-G8 Forum mówił, że Facebook nie będzie szedł w stronę udostępniania mediów i faktycznie serwis nie ma zamiaru być dostawcą muzyki, ale tylko pośrednikiem i dostawcą społecznościowej warstwy doświadczeń muzycznych.
Usługa może odnieść sukces. Już teraz użytkownicy Facebooka polecają sobie muzykę, np. publikując linki do filmów z YouTube. Facebook chce zatem uprościć robienie tego, co ludzie i tak już robią. Wcześniej powstawały usługi zorientowane na informowanie innych o tym, czego słuchamy (np. Lastfm). Firma Apple poprzez usługę Ping próbowała nadać charakter społecznościowy sprzedawaniu muzyki. Facebook zabiera się za to od innej strony - silna i duża społeczność już istnieje, a teraz wystarczy do niej dodać muzyczny akcent.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Open source - trend otwarty na administrację - podsumowanie II Lubuskiego Konwentu Informatyków
|
|
|
|
|
|