Jeśli jesteś sprzedawcą, prawdopodobnie słyszałeś o automatyzacji marketingu. Zakładam się o 100 euro, że 90 procent z was nie ma pojęcia, co to znaczy. Nie przejmuj się tym - „Marketing Automation” to coś, co warto poznać i stosować w codziennej pracy.
Marketing jest siłą napędową każdej relacji pomiędzy marką a klientem. Ta dziedzina marketingu jest również mocno zintegrowana ze sprzedażą. Gdy firmy po raz pierwszy uruchamiają marketing automation, są zazwyczaj prowadzone przez producentów narzędzi jak i sprzedawców. Właściciele narzędzi tworzą produkt, podczas gdy sprzedawcy są w terenie, tworząc połączenia 1: 1 z potencjalnymi klientami.
Proces sprzedaży to marketing w najbardziej nowatorskich etapach.
W miarę jak firma zaczyna się rozwijać, niemożliwe jest utrzymanie relacji 1: 1 ze wszystkimi. W tym momencie nadszedł czas, aby zatrudnić dyrektora marketingu, który może budować strategie opierając się na wielu technikach między innymi też na marketing Automation.
Ostatecznie ilość klientów w CRM urośnie tak mocno, że nie będziesz - prawdopodobnie mógł zarządzać wszystkim kontaktami za pomocą Outlook, Word i Excel. Przychodzi wtedy czas na optymalizację Twoich działań i do gry wkraczają narzędzia do automatyzacji procesów. Jest to ważny moment gdyż na tym etapie powstaje wiele problemów wynikających z niezrozumienia jak narzędzia marketing automation mogą wesprzeć zautomatyzować ten proces.
MA pomaga firmom B2B osiągnąć i zaangażować potencjalnych klientów na wiele sposobów, w tym:
Niezależnie od branży, kanału czy przypadku zastosowania, platformy automatyzacji marketingu pomagają firmom B2B budować spersonalizowane, płynne ścieżki dla potencjalnych klientów.
Generowanie leadów to proces zbierania informacji o potencjalnych klientach - tych, którzy mogą być zainteresowani zakupem produktów lub usług Twojej firmy - i angażowania ich w odpowiednie, przydatne treści marketingowe, takie jak przewodnik krok po kroku.
Generowanie leadów to dopiero początek; zarządzanie nimi jest kluczowym krokiem do prowadzenia zainteresowanych klientów przez lejki, dopóki nie będą gotowi do przekazania zespołom sprzedaży. Ten krok obejmuje segmentację odbiorców, kwalifikację potencjalnych klientów i opiekę nad nami.
W marketingu B2B skuteczny program do obsługi poczty e-mail może budować przewagę, powodować zwiększanie liczby transakcji i rejestracji. Możesz tworzyć dynamiczne wiadomości e-mail, korzystać z testów A / B, aby zobaczyć, która treść działa najlepiej, i skonfigurować wyzwalacze do automatyzacji dostarczania wiadomości e-mail we właściwym czasie.
Kluczowi interesariusze, tacy jak CMO, chcą widzieć wpływ marketingu na przychody. Platformy automatyzacji marketingu mogą pomóc w szybkim sprawdzeniu stanu sprzedaż, łatwo raportować skuteczność kampanii i nie tylko.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|