Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Co więcej, nawet zdania poszczególnych pozycjonerów bywają w tej kwestii podzielone. Faktycznie, Google traktuje linki z mediów społecznościowych nieco inaczej nic pochodzące z innych stron. Nie znaczy to jednak, że należy całkiem z nich zrezygnować. Sprawdź dlaczego.

Linki z mediów społecznościowych – warto czy nie?

Linki pochodzące z mediów społecznościowych automatycznie otrzymują atrybut rel=”nofollow”, który stanowi sygnał dla robotów wyszukiwarki, by nie brać ich pod uwagę podczas ustalania pozycji w rankingu. Czy to oznacza, że w ogóle warto z nich zrezygnować? Nie do końca.

Jeśli Twoja strona będzie miała zbyt dużo linków typu dofollow, dla Google może to stanowić sygnał, że jest promowana w nieuczciwy sposób. Dlatego, aby uniknąć obniżenia „za karę” Twojej pozycji, podczas prowadzenia link buildingu dobrze jest zadbać o to, by do Twojej strony prowadziły odnośniki obu typów – dofollow i nofollow. Kampania w social mediach sprawdza się w tym celu bardzo dobrze, dlatego nie ma sensu całkowicie rezygnować działań w „socjalach”.

Media społecznościowe a SEO – jak to działa?

Działania podejmowane w mediach społecznościowych nie mają bezpośredniego przełożenia na pozycję strony w wyszukiwarce. Taka praktyka Google ma chronić przed manipulacjami. Ruch pochodzący z Facebooka czy Instagrama można bowiem kreować sztucznie, na przykład poprzez zakup lajków czy dużą liczbę płatnych reklam.

Kolejną kwestią jest to, że Google nie jest w stanie indeksować wszystkich linków pochodzących z mediów społecznościowych, a ponadto takie platformy nie udostępniają mu wszystkich danych. Czy zatem podejmując działania link buildingowe, można całkowicie pominąć kwestie społecznościówek? Zdecydowanie nie. Ruch na takich platformach jest pożądany i może przynieść wiele korzyści. Sprawdź, jakich.

Działania w mediach społecznościowych – jakie korzyści dają?

Prowadzenie kanałów społecznościowych nie wyniesie Twojej strony na szczyt listy wyszukiwania w sposób bezpośredni. Może jednak przyczynić się do poprawienia jej pozycji w sposób pośredni, a także pomoże Ci tworzyć społeczność osób zainteresowanych tym, co masz do przekazania. Dlaczego warto?

  1. Osoby zainteresowane Twoimi treściami na Facebooku czy Instagramie, mogą wejść na Twoją stronę, aby dowiedzieć się więcej. Niekoniecznie zrobią to, klikając odnośnik, ale kluczowe jest to, że odwiedzą Twoją witrynę i być może zostaną na niej dłużej.
  2. Twoje posty mogą zostać udostępnione na innych stronach, wartościowych z punktu widzenia Google. To działa na Twoją korzyść nie tylko pod względem SEO, ale również budowania osobistej marki.
  3. Facebook to ogromna rzesza użytkowników, do których możesz docierać w sposób łatwy i przy niskich nakładach finansowych. Zdecydowanie nie warto z tego rezygnować, nawet jeśli obecność na tej platformie nie jest ściśle powiązana z rankingiem Twojej strony w wyszukiwarce.

Podsumowując – działania w social mediach nie mają bezpośredniego przełożenia na pozycjonowanie, jednak wpływają na pozycję w rankingu w sposób pośredni. Nie ma sensu rezygnować z wykorzystywania takich platform, ponieważ mogą przynieść wiele korzyści.

Czy social media wpływa na pozycjonowanie?

Fot. materiał partnera

Źródło: Publikacja partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Freepik









Tematy pokrewne:  

tag social mediatag SEOtag pozycjonowanietag link building