Posiadanie platformy e-commerce i świetnie zaopatrzonego sklepu nie wystarczy, by odnieść sukces. Jeśli współczynniki konwersji nie są zadowalające, a wyniki, które generuje sklep pozostawiają wiele do życzenia - coś musi być nie tak. Sprawdź, czy nie popełniasz jednego z pięciu podstawowych błędów w branży e-commerce, które zdarzają się nawet największym graczom.
Niewłaściwe filtry
Klienci mogą czuć się przytłoczeni przez liczbę wyborów, których muszą dokonać podczas zakupów. Aby zminimalizować ten dyskomfort, warto przygotować dobry system filtrów na stronie. W przypadku sprzedaży ubrań, najbardziej oczywiste kryteria to kolor, rozmiar i rodzaj ubrania. W Answear klienci mają możliwość wyboru według nie tylko tych wskaźników, lecz także: rodzaju produktu, marki czy konkretnych cech danej części garderoby. Dzięki tak szczegółowym możliwościom sprecyzowania swoich oczekiwań, klient łatwiej odnajduje się na stronie, dzięki czemu istnieje większe prawdopodobieństwo dokonania zakupu.
Brak odpowiedniej obsługi klienta
Klienci mogą wymagać od sklepów internetowych więcej niż od ich stacjonarnych odpowiedników. Chcą otrzymać łatwy dostęp do obsługi klienta, która przeprowadzi ich przez jakiekolwiek problemy, które mogą napotkać na ścieżce zakupowej, doradzi czy pomoże wybrać odpowiedni dla siebie produkt. Ważne, by do biura obsługi klienta można było dotrzeć na różne sposoby: za pomocą infolinii, maila, formularza na stronie czy mediów społecznościowych. Ważne, by klient czuł, że może zaufać sklepowi, któremu powierza swoje pieniądze i miał pewność, że w razie komplikacji na każdym etapie zakupu będzie mógł otrzymać pomoc.
Niewystarczający opis produktów
Opis produktu to jeden z najistotniejszych czynników wpływających na decyzję zakupową w przypadku branży e-commerce. Aby był wystarczający, należy pamiętać o umieszczeniu w nim wymiarów oferowanego produktu, dokładnym opisaniu składu, wzoru czy fasonu, a także o zdjęciach. Zdjęcia powinny w możliwie najbardziej realistyczny sposób przedstawiać produkty - skupiając uwagę na detalach i najważniejszych elementach. W branży odzieżowej warto przedstawiać produkty za pomocą materiałów wideo - w ten sposób klienci mogą zobaczyć, jak materiał prezentuje się w ruchu i jak wygląda naprawdę.
Ukrywanie istotnych informacji
40% klientów porzuca swoje koszyki, gdy zostaje zbyt późno powiadomione o dodatkowych kosztach - Źródło: Raport Milo.com
Klienci muszą być poinformowani o wszystkich dodatkowych kosztach przed dokonaniem ostatecznej decyzji zakupowej. Jeżeli nagle zostaną zaskoczeni kosztami wysyłki, prawdopodobnie po prostu porzucą koszyk. Ważne, by wszelkie koszty zostały wyszczególnione w trakcie ścieżki zakupowej oraz, by umieścić wyraźną informację z rozpiską kosztów w widocznym miejscu na stronie. Warto też pamiętać o przyjaznej polityce zwrotów i dokładnym opisie sposobów wysyłki. Jeśli klienci nie zobaczą informacji i nie zapoznają się z nimi, prawdopodobnie wybiorą inny sklep.
Skomplikowany sposób płatności
Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do porzucenia koszyka może być skomplikowany sposób przeprowadzania płatności. Żeby uniknąć takich sytuacji, warto pamiętać o tym, by wyświetlać wszystkie informacje dotyczące płatności w jednym miejscu. Jeśli sklep umożliwia wpisanie kodów rabatowych - należy zadbać o to, by miejsce do wpisania ich było jak najbardziej wyraźne. Nie wolno zapomnieć o komunikatach dotyczących wyniku płatności czy potwierdzeniu wykonania zamówienia. Bez takich informacji klient w najlepszym wypadku będzie musiał poświęcić dodatkowy czas na uzyskanie ich od obsługi, a w najgorszym może zniechęcić się do sklepu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|