Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

kryzysy w social media

  • Felieton: Żytnia Extra - wpadka ze zdjęciem czy cyniczny i nielegalny marketing?


    Alex Proimos (licencja CC)
    Najsmutniejsze jest to, że zdjęcie Pana Krzysztofa Raczkowiaka w wersji przerobionej w ohydny i nieśmieszny mem Żytniej obiegło „internety”. Kopiowali je blogerzy i prasa. Nieważne, że multiplikowali naruszenie dóbr osobistych osób związanych ze zmarłym ze zdjęcia (pamięć po zmarłym), nieważne, że naruszali prawo do wizerunku, nieważne, że naruszali prawa autorskie Pana Krzysztofa, w tym nie tylko majątkowe, ale i osobiste, jak prawo do integralności dzieła, osobistą więź twórcy z utworem. A do tego jakoś mało kto pamięta, że wszelka reklama wódki, a nawet samej marki – nazwy, jest w Polsce zakazana.  więcej
    23-08-2015, 10:50, Rafał Cisek, Nowe Media, Lifestyle
  • To nie "Żytnia" sprofanowała zdjęcie ofiary zbrodni. Zrobili to ludzie, czyli kto?


    Alex Proimos (licencja CC)
    Internautów oburzył wpis na profilu "Żytniej", w którym zdjęcie ofiary ZOMO zostało przedstawione jako zdjęcie z ostrej imprezy. Internauci narzekają, ale obrywa się tylko "Żytniej". Tymczasem oburzający wpis i grafika musiały mieć konkretnych autorów, o których jakoś nikt nie pyta.  więcej
    19-08-2015, 09:25, Marcin Maj, Lifestyle

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)