Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Instytut Monitorowania Mediów

  • Najbardziej opiniotwórcze media dekady. Kto kreuje debatę publiczną w Polsce?


    Instytut Monitorowania Mediów
    Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.  więcej
    09-05-2024, 17:05, pressroom , Pieniądze
  • IMMxDemagog: Setki tysięcy antyukraińskich treści w social mediach


    Shubham Kumar
    W okresie trzech miesięcy od 1 listopada ub.r. w polskim internecie odnotowano niemal 180 tys. przekazów deprecjonujących Ukrainę i Ukraińców — wynika z badania przeprowadzonego przez analityków Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) we współpracy ze Stowarzyszeniem Demagog. Z kolei w ostatniej analizie za styczeń wykazano, że pośród najpopularniejszych kont powielających antyukraińską propagandę na Facebooku i Twitterze znaleźli się m.in. poseł Konfederacji Grzegorz Braun oraz prezeska stowarzyszenia STOP NOP – Justyna Socha.  więcej
    24-03-2023, 09:36, pressroom , Lifestyle
  • RMF FM otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w styczniu 2022


    Instytut Monitorowania Mediów
    Jak wynika z najnowszego raportu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, ranking główny za styczeń 2022 otwiera stacja radiowa RMF FM cytowana niemalże 3,4 tys. razy. Miejsce drugie należy do portalu Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. cytowań. Do TOP 15 ze wzrostami aż o siedemdziesiąt i pięćdziesiąt sześć miejsc awansowały kolejno miesięcznik Perspektywy i tygodnik Sieci.  więcej
    02-03-2022, 17:57, pressroom , Pieniądze
  • Polskie media rozbrajają machinę dezinformacyjną na temat Ukrainy


    Instytut Monitorowania Mediów
    Od początku marca w mediach społecznościowych pojawia się coraz więcej treści dezinformacyjnych w kontekście wojny w Ukrainie. Instytut Monitorowania Mediów jednocześnie potwierdza, że liczba materiałów publikowanych przez polskie redakcje, dziennikarzy, czy osoby publiczne, w których zawarte są ostrzeżenia na temat nieprawdziwych informacji również wzrasta – takich treści w stosunku do lutego jest już niemal trzykrotnie więcej. IMM szacuje, że każdy Polak w wieku powyżej 15 lat w okresie 1-13 marca br. mógł spotkać się z przekazami alarmującymi o dezinformacji minimum dwa razy.  więcej
    22-03-2022, 10:41, pressroom , Pieniądze
  • IMM: Użytkownicy social media czytają coraz więcej książek

    Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z badań IMM. Przyczynia się to do promocji czytelnictwa.  więcej
    24-10-2016, 10:59, pressroom , Lifestyle
  • Rośnie poparcie dla medycznej marihuany w mediach społecznościowych

    W sierpniu po apelu walczącego z rakiem mózgu Tomasza Kality, byłego rzecznika SLD, nasiliła się dyskusja o właściwościach leczniczych marihuany – pojawiło się ok. 5 tys. dyskusji, a wzmianki na ten temat wywołały 80 tys. interakcji. Z badań IMM wynika, że w blisko 84 proc. komentarzy internauci wyrazili poparcie dla pomysłu na jej legalizację. Łącznie informacje o skuteczności leczenia olejem konopnym mogły trafić do ponad 8 mln Polaków.  więcej
    05-09-2016, 08:30, _, Lifestyle
  • Snapchat coraz chętniej wykorzystywany przez biznes

    Snapchat zyskał już w Polsce ponad milion użytkowników. Do najpopularniejszych należą gwiazdy, ale z możliwości serwisu zaczynają także korzystać przedsiębiorcy.  więcej
    13-08-2015, 07:01, NEWSERIA, Technologie
  • Polacy często szukają rad w internecie. To okazja dla firm


    Pixelbliss / Shutterstock
    Internauci chętnie radzą się innych użytkowników sieci. Pytają o porady przy zakupie kosmetyku czy sprzętu elektronicznego. Radzą się w sprawie wyboru operatora komórkowego, trendów w wystroju wnętrz czy obsługi konkretnego urządzenia. Zwroty typu "czy ktoś mógłby mi pomóc" każdego dnia pojawiają się średnio 1,2 tys. razy, z czego trzy czwarte na Facebooku.  więcej
    19-02-2015, 09:47, NEWSERIA, Pieniądze
  • Wiedźmin 3 podbija internet, a CD Projekt przymierza się do wydania całkiem nowej gry - wideo

    O ile na fanowskich forach gwar dyskusji o wiedźmińskiej trylogii CD Projektu nigdy nie milknie, o tyle przed targami E3 jej echa słychać było już we wszystkich społecznościowych zakątkach sieci - podaje Instytut Monitorowania Mediów.  więcej
    16-06-2013, 13:55, Anna Wasilewska-Śpioch, Lifestyle
  • Stawiajcie ten "polski atom", ale nie u nas


    www.sxc.hu
    W dyskusji o elektrowni atomowej ekologia ściera się z wielkimi pieniędzmi, a technologia walczy z zabobonami. Analizując przebieg tej dyskusji w mediach, można dojść do wniosku, że Polacy chcą elektrowni atomowej, byle nie znajdowała się ona zbyt blisko.  więcej
    04-01-2012, 14:35, mm, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)