Nowa strona internetowa - jak pozycjonować się na starcie

30-10-2019, 17:36

Jeśli uruchomiliśmy swoją nową stronę internetową warto od samego początku zadbać o odpowiednie pozycjonowanie, by w jak najkrótszym czasie pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania. Chodzi tu przede wszystkim o jej odpowiednie zbudowanie i dalszy rozwój z uwzględnieniem wszystkich zasad SEO. Dzięki temu nie będziemy musieli martwić się o dalszą, długą pracę, aby nasza witryna była dobrze zoptymalizowana.

Bardzo dobrym podejściem jest przygotowanie strony od samego początku według wszystkich zasad, które pozwalają na szybki sukces jeśli chodzi o pozycjonowanie. Rzecz jasna nowa strona internetowa, która będzie zaprojektowana pod kątem optymalizacji SEO może znacznie szybciej uzyskać wysoką pozycję na interesujące nas frazy niż ta, która istnieje już jakiś czas, jednak jej administrator nie podjął żadnych działań mających na celu uzyskanie dobrego wyniku w wyszukiwarkach. Mowa o projekcie kodu, a także dalszym rozwoju witryny. Mamy na myśli tworzenie treści, optymalizację grafik itp. Dzięki temu pozycjonowanie będzie po prostu o wiele łatwiejsze, a także będzie przebiegać sprawniej, a co za tym idzie efekt uzyskamy szybciej, niż nam się to może wydawać.

Pozycjonowanie nowej strony internetowej - od czego zacząć?

Przede wszystkim musimy zrobić tak zwany research. Chodzi o przeanalizowanie, po jakich słowach kluczowych chcemy się pozycjonować. Wielu przedsiębiorców doskonale zna swoje firmy, a także konkurencję, dlatego nie będzie to wyzwaniem. Dlatego też powinniśmy wpisać kilka próbnych słów lub fraz kluczowych, po których chcemy “się wyświetlać” w wyszukiwarkach. Będzie to nasza tak zwana internetowa konkurencja. Jeśli chcemy utworzyć stronę firmową warto zaplanować ilość podstron. Algorytmy Google “lubią”, jeśli dana podstrona odpowiada konkretnej frazie kluczowej. Dzięki temu roboty nie będą miały problemu z jego dopasowaniem do wyników wyszukiwania. Krótko mówiąc, jeśli podstrona będzie przygotowana pod jedną frazę, możemy wtedy uzyskać znacznie lepszą pozycję w wyszukiwarce.

Warto również przyłożyć się do jakości tekstów, które będą umieszczone na każdej z podstron. Chodzi o to, że roboty Google’a, które odwiedzą daną podstronę mogą uznać ją za niezbyt atrakcyjną, jeśli przygotujemy słaby i krótki tekst, a jeszcze gorzej, gdy będzie on za bardzo inspirowany konkurencją. Najlepiej, jeśli utworzymy autorską, rozbudowaną treść, a w niej umieścimy interesujące nas słowa kluczowe. Oczywiście należy pamiętać, by nie było ich ani za mało, ani za dużo. W tym pomogą na przykład wtyczki wspierające autorów tekstów, które są dostępne na najpopularniejsze systemy zarządzania treścią strony. Mowa między innymi o Yoast SEO działającą na Wordpress’ie.

Gotowy CMS czy autorski projekt?

Pozostając przy Wordpress i Yoast SEO należy zastanowić się, czy chcemy stworzyć stronę w oparciu o gotowy system zarządzania treścią, czy też wolimy zająć się budowaniem autorskiego oprogramowania. Wszystko zależy od tego, czego wymagamy. W kwestii sklepów internetowych, szczególnie tych, które dopiero rozpoczynają “przygodę” z e-commerce lepszym wyborem będzie gotowy system. Proste strony firmowe mogą być oparte o prosty kod, z kolei te nieco bardziej rozbudowane, gdzie pojawi się blog lepiej, aby wybrały CMS. Jednym z najpopularniejszych jest dziś wspomniany wcześniej Wordpress, który oferuje bardzo duże możliwości (możemy stworzyć małą stronę firmową, sklep, czy nawet portal - ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia). Dodatkowym jego atutem jest również duża liczba wtyczek, także tych, które ułatwiają nam działania SEO. Dzięki temu nasza strona będzie dobrze zoptymalizowana w kwestii pozycjonowania. Nie możemy zapominać również o tym, że taki otwarty system może być znacznie bezpieczniejszy od tego, który utworzą programiści na zlecenie. Dlaczego? Skoro każdy ma dostęp do kodu, istnieje o wiele większe prawdopodobieństwo, że ktoś znajdzie jakieś błędy w zabezpieczeniach oprogramowania. Te mogą być wtedy znacznie szybciej zlikwidowane. Warto mieć to pod uwadze podczas wybierania kodu, na którym będzie zbudowana nasza strona.

Strona musi być zoptymalizowana w kwestii urządzeń mobilnych

Coraz więcej osób przegląda strony internetowe na ekranach swoich urządzeń mobilnych - smartfonów i tabletów. Dlatego też teraz praktycznie każda witryna musi być responsywna, a więc powinna wyświetlać się poprawnie na każdym wyświetlaczu, niezależnie od rozdzielczości. Musimy mieć to na uwadze, ponieważ roboty Google dokładnie to sprawdzają. Jeśli chcemy by pozycja naszej witryny była wysoka, musimy przygotować ją tak, aby nie było żadnych problemów z wyświetlaniem jej na każdym ekranie.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag WordPresstag pozycjonowanietag komunikat firmy
To warto przeczytać






fot. inFakt




fot. Sarota PR



RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Serwisy specjalne: