Komentarze archiwalne

do: UE: Windows 7 bez IE

  • dave
    m
    Użytkownik DI dave (324)

    i znowu M$ postawil na swoim. Zamiast umozliwic wybor innej przegladarki podczas instalacji systemu to zrobil upośledzoną wersje windowsa ktorej i tak nikt nie bedzie chciał, tylko będa brać tą z IE. A Ballmer siedzi i smieje sie z UE...

    12-06-2009, 23:29

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~krakós
    [w odpowiedzi dla: ~Wesoły]

    Pewną podpowiedzią dlaczego jest tak jak jest, stanowi przypomnienie sobie faktu w jaki sposób IE zdobywał rynek. Otóż pod koniec XX wieku IE był najbardziej zaawansowaną przeglądarką, w praktyce bez konkurencji. Ostatnia seria przeglądarek spod znaku Netscape (seria 4.x) to był webmasterski potworek jeszcze gorszy niż IE, o Operze nikt nie słyszał -- słowem: nie było żadnej sensownej konkurencji.

    W takiej rzeczywistości IE zdobył rynek i do dzisiaj na tym bazuje. Powodem dla którego ta przeglądarka nie traci rynku w tempie adekwatnym do jej jakości są zaszłości historyczne. Po pierwsze fakt, że i tak wszyscy piszą tak, by w IE chodziło. Po drugie niektórzy wiele (?) lat temu napisali tak, że tylko w IE chodzi. I kropka.

    12-06-2009, 23:31

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~krakós
    [w odpowiedzi dla: dave]

    Jeszcze mała uwaga: inne portale piszą, że w Europie dostępny będzie tylko Windows bez IE (i będzie on niedostępny poza Europą). Więc kwestia wyboru wersji Windows (bez/z IE) nie zaistnieje.

    Chyba, że "inne portale" się mylą.

    12-06-2009, 23:32

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Wesoły
    [w odpowiedzi dla: ~krakós]

    Poniekąd masz rację ale to było jeszcze kilka lat temu. Jak mam dwa produkty dowolnej marki do wyboru to nie patrzę na to który używałem 10 lat temu tylko który jest lepszy.

    13-06-2009, 08:17

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~kwiateusz

    a ktoś pomyślał nad tym dlaczego z Windowsem miałaby być dostarczana tylko opera, firefox i ew. safari? a co z niszowymi przeglądarkami jak chrome, fennec itp

    microsoft ma dostarczać 50 rożnych przeglądarek z czym co chwile się pojawia jakaś nowa (mutacja starej) no bez przesady, jak komisja europejska jeszcze wprowadzi tą pożal się Boże gwarancje na oprogramowanie to do kogo będą pisac że przeglądarka nie działa? do tego co wydał system a co microsoft ma do firefoxa na przykład...

    nie jestem za tym żeby IE nadal był tak popularny, ale obciążanie formy, aby grała na swoją niekorzyść (bo jednak mozilla to konkurencja ktora zarabia na firefoxie) to niedorzeczność

    13-06-2009, 10:32

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~gwarant

    Gwarancja oprogramowania jest bardzo dobra rzecza. Przykladowo w niemczech jesli oprogramowanie jest zabugowane to mozna je zwrocic do sklepu :)

    13-06-2009, 12:08

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Giaco

    A wystarczyłoby zintegrować przeglądarki z Windowsem i w czasie instalacji ( już pod jej koniec ) wyświetlić komunikat z zapytaniem którą przeglądarkę zainstralować: IE / Firefox / Opera / Chrome / Safari i tyle wystarczy. Proste, spełnia wymagania UE i nie szkodzi użytkownikom.

    13-06-2009, 12:28

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Hefajstos

    dla mnie IE sluzy tylko po to zeby sciagnac inna przegladarke;p (Safari)

    13-06-2009, 13:05

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Janko Muzykant

    Co za kretynizm to tak jakby producentowi piwa Lech kazac dodawac piwo Warke by klient mial wybor... Jakim prawem. Windows to ich system moga w nim instawlowac co tylko chca. Nie podoba sie to nie kupuj Windy ktos ci kaze na sile. Ja bym zrobil tak jak juz ktos tu pisal. Wersje z IE i oprogramowaniem od MS za 100$ a goly Windows za 500$ i nich klient sobie wybiera.

    13-06-2009, 18:10

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~alkoholik sie zna
    [w odpowiedzi dla: ~Janko Muzykant]

    Tak bo piwo to mozna sprzedawac jako napoj bezalkoholowy przykladowo? I tutaj sa regulacje i tam. Jesli do kazdego lecha dodaja pol litra czystej ktora TRZEBA wypic zeby zaczac pic lecha to tez by regulacja weszla w droge ^^

    13-06-2009, 21:14

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~bongo

    No dobrze, fajnie, ale po co zaraz sciagac plik instalacyjny np. Opery na pamiec zewnetrzna, skoro mozna na inna partycje? Wydaje mi sie, ze zdecydowana wiekszosc uzytkownikow i tak trzyma wszelkie instalacje na osobnej partycji, bo malo ktory, swiadomy uzytkownik komputera trzyma wszystko na partycji systemowej...wiec o co ten problem ja sie pytam? Komputery w marketach i tak beda wyposazone w przegladarke i tak...

    14-06-2009, 10:51

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • WebCM
    m
    Użytkownik DI WebCM (55)

    Jestem za tym, aby producenci sprzętu instalowali przeglądarki konkurencyjnych firm. Wtedy nie będzie problemu ze starymi wersjami. Zauważcie, że nie każdy komputer ma dostęp do Internetu, a przeglądarka internetowa może służyć do uruchamiania stron HTML lub aplikacji webowych (JavaScript) offline bądź do przeglądania grafiki.

    KE ingeruje w produkt innej firmy - to nie jest czysta gra. Popieram działania antymonopolowe, ale nie w takiej formie. Napiszę swoją przeglądarkę, wypromuję i każę zamieścić ją w instalatorze pół roku po premierze Windows 7.

    System Windows po instalacji jeszcze nie jest w pełni funkcjonalny. Dlaczego nie dołączą czytnika PDF Adobe Reader? Bo to nie ich produkt albo podstawowy składnik systemu. To już należy do producentów sprzętu! Oni niech zainstalują Operę lub Firefoksa. No problem.

    14-06-2009, 11:53

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~MyWindows

    Najgłupszy pomysł o jakim slyszalem,
    co to zmieni ?
    Czy Apple sprzedaje Leoparda bez Safari ?
    Czy w samochodach powinno się montować fabryczne radio ?
    To przeciez tez ogranicza wybór.
    Szkoda słów na KE.

    15-06-2009, 16:58

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Zorro

    MS powinien sprzedawac system z wlasna przegladarka za 100$ a goly system za 200$ i niech sobie uzytkownik wybiera.

    15-06-2009, 18:06

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~jak
    [w odpowiedzi dla: ~Giaco]

    Noż człowieku, a inne przeglądarki? Jak możesz tak zawężać wybór! MS powinien do Windowsa dodawać jeszcze jedną płytę instalacyjną ze wszystkimi istniejącymi przeglądarkami, o!

    Czy to taki problem po prostu nie korzystać z IE?

    16-06-2009, 09:11

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • « 1 2

Komentarze:

comments powered by Disqus

Komentarze:

comments powered by Disqus


Najnowsze Programy

Serwisy specjalne:
Wydarzenia: