Komentarze:

comments powered by Disqus

Komentarze archiwalne:

  • ~asd

    Chyba jakaś kryptoreklama się wkradła w komentarze... :P

    A firmy do komunikacji wewnętrznej od dawna korzystają z XMPP, współdzielonych rosterów, to już jest od dawna...

    01-06-2009, 21:28

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Mikłaj

    Tak bo każda szanująca się firma już pędzi do stosowania rozwiązań open source ,za które nikt finansowo nie odpowiada. Już widzę te stada firm instalujące Ubuntu z Jabberem.
    Dzieci to ze was to kręci i czujecie się super ,że wspieracie takie otwarte inicjatywy nie znaczy ,że w prawdziwym świecie jest tak samo.

    01-06-2009, 21:31

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • kwesoly
    m
    Użytkownik DI kwesoly (232)
    [w odpowiedzi dla: ~Mikłaj]

    A kto odpowiada finansowo za jakikolwiek soft?

    01-06-2009, 21:54

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~zenada
    [w odpowiedzi dla: ~Mock]

    "ograniczyłby sobie dostęp do potencjalnych klientów"

    To jak powiedziec ze jesli uzywasz procesora ze stacji pentium to ograniczasz sobie dostep do ludzi ktorzy korzystaja z procesorow AMD. Gdzie tutaj sens? Pierdoly wygadujesz bo nie masz pojecia co napisac. GG Pro pozwala uzywac jabbera NAWET... wow super. A jabber pozwala uzywac juz od lat protokolu gg. Smieszny argument i trafiony jak kula w plot.

    01-06-2009, 21:57

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~zenada
    [w odpowiedzi dla: ~Mikłaj]

    ZOMG chcialbym ci powiedziec ze to wlasnie dzieki Open-source stoi 99% serwerow internetowych. Tutaj nie liczy sie open-source albo zamkniety kod. tutaj liczy sie profesjonalizm.

    Jesli ja napisze superkomunikator ktory dziala bardzo dobrze i wypuszcze go na licencji GPL to bedzie on juz do D. Jesli walne wielka reklame na srodku i wypuszcze go pod marka firmy ktora zaloze wlasnie dla tego komunikatora to bedzie on mogl dopiero wtedy pretendowac do grona powaznych programow? Nie rob z siebie idioty pokazujac poziom swojej wiedzy w tych tematach.

    PS niktnie pisal o instalowaniu ubuntu z jabberem ale jesli mam wybor:
    1 komunikator ktory posiada obsluge protokolu A i ma bardzo duzo reklam + radio internetowe
    2 komunikator ktory obsluguje 10 roznych protokolow w tym protokol A, posiada szyfrowanie i nie ma reklam.

    Wybieram numer 2. Jakby ktos nie wiedzial 1 to wlasnie GG. I teraz co kogo ogranicza? GG Pro to zadna alternatywa zwlaszcza ze trzeba placic i ma sie w huh funkcji ktore nie sa wogole potrzebne zwyklemu uzytkownikowi.

    Dodali obsluge paru protokolow i nazywaja to ficzerem i kaza sobie placic za ich obsluge. Dodali szyfrowanie i nazywaja to ficzerem i tez kaza sobie placic za mozliwosc korzystania z tego. Dodaja mozliwosc wyswietlania kolorowych pikselow na kolorowym monitorze i nazywaja to ficzerem i kaza sobie za to placic.

    Mniej wiecej na tym samym poziomie sa te 3 zdania. To jak placenie za oddychanie powietrzem czystym i "czystszym" bo od gg.

    01-06-2009, 22:04

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Piotr
    [w odpowiedzi dla: ~zenada]

    W GG Pro są funkcję do zarządzania użytkownikami, konfigurowania zakresu uprawnień, statystki, raporty, wspoldzielona historia rozmów, itd. Nie widziałem tego w żadnym innym komunikatorze. Każdy ma prawo wyboru i może sam zdecydować czy to mu się przyda. Z Twojej wypowiedzi wynika, że lepiej nic nie robić. Jeszcze jedno, sądząc po funkcjach aplikacji ten program nie został przygotowany z myślą o użytkownikach tylko o firmach- najlepszy dowód brak emotek.

    01-06-2009, 22:30

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~zenada
    [w odpowiedzi dla: ~Piotr]

    Jesli jest przygotowany z mysla o firmach to przegral na starcie ^^. Jaka powazna firma tego chlamu bedzie uzywac? Za taka kase mozna sobie zalatwic dedykowany komunikator ktory bedzie posiadal wybrane opcje. A stworzenie GG Pro to w dzisiejszych czasach okolo 2 dni pisania dla jednej osoby. Jedyna roznica jest taka ze serwer trzeba wykombinowac ale ale... w GG Pro enterprise tez trzeba. Powodzenia z badziewiem heh

    01-06-2009, 23:34

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • NDyA
    m
    Użytkownik DI NDyA (40)
    [w odpowiedzi dla: ~zenada]

    No nie przesadzajmy - 2 dni to nawet przy dużej liczbie programistów nie wystarczy - myślę, że aby wszystko działało dobrze potrzeba przynajmniej 2-3 tygodni.

    Generalnie we wcześniejszym komentarzu wyraziłeś wszystko co chciałem napisać, ale za bardzo mi się nie chciało. Zgodzę się jednak z przedmówcami, że aktualnie chyba tylko GG Pro umożliwia zarządzanie grupami, historią itp. dla wielu użytkowników. Trzeba jednak zaznaczyć, że komunikatory powinny raczej służyć do komunikacji real-time, a nie przesyłania wszystkiego co tylko możliwe. Do profesjonalnego zarządzania grupami i "historią" służą serwery pocztowe, a nie komunikatory. Komunikator jako taki powinien pełnić rolę szybkiego kontaktu z klientem i między pracownikami. Do wymiany dużej ilości informacji lepszy jest mail.

    02-06-2009, 01:13

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Dadexix

    1. do kontaktu z klientem GG Pro jest w sam raz, sam jako klient mówie że pisanie maila by zapytać o bzdurkę mnie odraża, a tak - klik w link, otwiera się okno, i pisze, zamykam potem...
    2. co do tego zarządzania i te de mailami, wpisz w google "website is down" i oglądnij filmik...;D
    3. Tu nie chodzi właśnie o wodotryski, ani o jakieś bajerki... to jest GG które ma na celu
    a] umożliwenie szybkiego kontaktu wewnątrz firmy[w wielu firmach zamiast np. dzwonić, pisać maila, iść do innej część - piszą na gg - "Nie wiesz gdzie jest faktura xxx z yyy?"]
    b] umożliwienie kontaktu z klientem
    c] uniemożliwienie[utrudnienie? dla chcącego nic trudnego...] załatwiania prywatnych pogaduszek w czasie pracy...
    btw, ciekawe kiedy na warezach będzie ten serwer, i kiedy go na tyle wysniffują, wymacają, dekompilują, że będzie jakaś free wersja, lub coś to pomoże w kwestii gg zwykłego[hm, np taki serwer musi mieć jakąś możliwość mocnej komuniacji z serwerami gg - np. masz new pracownika, chcesz mu nowy numer dać]

    02-06-2009, 06:29

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~Bri

    Mówcie gamonie co chcecie. Każdy inny komunikator musi mieć obsługę protokołu GG żeby być w ogóle brany pod uwagę jako użyteczny komunikator. Nie pociskajcie kitu o jakims zacofaniu, komunikacja jest możliwa pisamna, głosowa, przesyłanie plików czy zdjęć również. Co wy chcecie żeby wam komunikator sprawdzał pogodę w bangladeszu i typował pewniaki w lotto zaraz po tym jak sam ściągnie najnowszy odcinek klanu z napisami PL z rapidshare? Ogarnijcie się.

    02-06-2009, 08:02

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~nietopereek

    Prowadzę biznes w internecie od kilku lat, w zasadzie dzięki Gadu-Gadu moja firma się rozwija. Świetnie, że teraz mam prawo wyboru i mogę decydować czy chce Gadu-Gadu z reklamami czy bez. Koszt niewielki, korzyści olbrzymie.



    też jesteś zacofany bo nagle zobaczyłeś komunikator do gg bez spamu, wow, jakby nie istniały lepsze komunikatory z transportem gg które są o wiele lepiej zabezpieczone i bez reklam

    02-06-2009, 08:39

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~zenada
    [w odpowiedzi dla: NDyA]

    2 dni spokojnie wystarcza dla ogarnietej osoby. Jak zaczynalem swoja przygode z delphi to wlasnie od napisania komunikatora wedlug tutoriala. Trwalo to godzine a komunikator byl najprostszy z mozliwych czyli tylko polaczenie po IP i wysylanie wiadomosci. Teraz po kilku latach napisanie komunikatora + reszta mojej wiedzy to 2 dni dla mnie. Pamietaj ze na gg nie oburzaja sie ludzie ktorzy nie maja pojecia ale wlasnie ci ktorzy kiedys sprubowali zrobic podobna rzecz i wiedza ze ci od GG sie opierdzielaja przy klawiaturach a nie pracuja...

    02-06-2009, 10:43

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • ~zenada
    [w odpowiedzi dla: ~Bri]

    "Co wy chcecie żeby wam komunikator sprawdzał pogodę w bangladeszu i typował pewniaki w lotto zaraz po tym jak sam ściągnie najnowszy odcinek klanu z napisami PL z rapidshare?"

    Moze jeszcze niech radiostacje prowadzi i telefonie cyfrowa? Masz racje. Komunikator od wszystkiego to komunikator do niczego.

    @Dadexix
    No tak w sam raz do kontaktu wewnatrz firmy. Ale jak napisalem za taka kase to mozna napisac komunikator dedykowany ktory bedzie zawieral wszystkie najwazniejsze dla firmy funkcje. I wtedy komunikator nie bedzie w "sam raz" ale bedzie idealny + mozliwosc poprawy ze wzgledu na wlasnosc kodu zrodlowego.

    GG najprawdopodobniej po ostatnim padzie postanowilo zaczac pisac GG Pro zeby odwrocic uwage od ich partactwa. GG Pro nie potrzebuje serwerow wiec pad bedzie wina wlasciciela. A wersja busines z kolei jest wersja TANSZA wiec pady moga sie zdazac wedlug nich. Tak to bedzie tlumaczone ^^

    02-06-2009, 10:49

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • NDyA
    m
    Użytkownik DI NDyA (40)
    [w odpowiedzi dla: ~Bri]

    Ale zauważ, że nie szyfruje rozmów, przesyłanie plików stwarzało problemy (nie wiem jak jest teraz, bo nie używam) jeżeli nie miałeś publicznego IP i swego czasu miało sporo dziur bezpieczeństwa, szczególnie jak używali IE do renderowania okienek z rozmową.

    Z tych trzech rzeczy pracodawcom najbardziej chyba zależy na szyfrowaniu, aby dane klientów nie były widoczne w internecie. GG Pro z tego co przeczytałem wprowadza taką funkcjonalność - ale tradycyjne Gadu-Gadu jeszcze długo nie będzie miało tego ficzera. Dlatego w komunikacji z klientem szyfrowanie staje się bezużyteczne, bo klient zwyczajnie nie będzie w stanie z nami się porozumieć. Jak ktoś szanuje bezpieczeństwo swoich klientów, to umożliwia im taki sposób komunikacji, aby ich dane były bezpieczne.

    02-06-2009, 10:49

    Odpowiedz
    odpowiedz
  • NDyA
    m
    Użytkownik DI NDyA (40)
    [w odpowiedzi dla: ~zenada]

    Samo napisanie nie oznacza bezawaryjności takiego komunikatora - ja w te dwa tygodnie wliczam czas na testowanie i usunięcie najważniejszych błędów.

    Nie uważam też, że napisanie czegoś takiego w Delphi jest dobrym pomysłem - jak bym się za coś takiego zabierał to raczej bym użył czegoś bardziej przenośnego (np. wxWidgets lub qt).

    02-06-2009, 10:54

    Odpowiedz
    odpowiedz
Chwilowo brak danych. Sprawdź później :)


Partnerzy