Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zakładasz sklep internetowy? Sprawdź, jak się do tego dobrze przygotować

27-05-2020, 08:14

Branża e-commerce podbiła serca Polaków, którzy w Internecie kupują coraz częściej i chętniej. Zakupy online są wygodną alternatywą dla tradycyjnego buszowania po sieciówkach. Jeżeli interesuje Cię tego typu biznes od kuchni, poniższy artykuł podpowie Ci, jak się dobrze do niego przygotować.

sklep internetowy

Po pierwsze: materiały do pakowania

Od staranności zapakowania zamówienia zależy to, czy produkty dojadą do klienta w całości. W żadnym profesjonalnym sklepie online nie może zabraknąć produktów do pakowania. Folia bąbelkowa, folia stretch czarna, brązowe i przezroczyste taśmy samoprzylepne czy woreczki z powietrzem – każdy z tych akcesoriów przydaje się do zabezpieczenia produktów w transporcie. Czarna folia typu stretch ma tę zaletę, że dobrze izoluje paczkę od wilgoci, a także chroni zawartość przed przedostaniem się światła słonecznego.

Po drugie: produkty do sprzedaży

Asortyment ma swoją specyfikę. Zdecydowanie innych warunków przechowywania wymaga żywność dla niemowląt, jeszcze innych leki czy produkty kosmetyczne. Miej to na uwadze, rozważając nabycie towaru do dalszej odsprzedaży. Jeżeli nie masz dobrych warunków do przechowywania produktów, musisz pomyśleć nad wynajęciem magazynu, co wiąże się ze sporymi kosztami. Uwzględnij je, ustalając późniejszą marżę na oferowanym przez siebie towarze.

Po trzecie: wybór kontrahentów

Zazwyczaj zakup produktów w celach sprzedażowych następuje poprzez platformę b2b. To zdecydowanie najwygodniejsza forma nabycia towarów. Nie każda firma dysponuje jednak tego typu udogodnieniami. Wielu przedstawicieli handlowych danej marki preferuje kontakt bezpośredni. W przypadku sprzedaży internetowej i braku oddziału do przyjmowania kontrahentów sprawa się nieco komplikuje, dlatego w takich sytuacjach dobrym rozwiązaniem jest kontakt telefoniczny. Jeszcze inne wyjście zapewnia forma zamówień internetowych poprzez wypełnienie pliku .xls. Warto dopytywać o zniżki i warunki logistyczne. Zwykle hurtownie zastrzegają sobie realizację zamówienia powyżej określonej kwoty. Ty jako nowy klient hurtowy musisz dokonać przedpłaty. W przypadku wykonania zakupów przekraczających dany próg w danym kwartale możesz liczyć na dodatkowe upusty u hurtowników.

Po czwarte: marketing

„Sprzedaż bez marketingu jest jak puszczanie oka do dziewczyny w ciemnym pokoju. Nikt poza Tobą nie wie, że to robisz” – ten popularny cytat krąży w branży marketingowej od lat, dobrze pokazując, że bez działań promocyjnych Twoi klienci nigdy nie dowiedzą się o Twoim sklepie internetowym. Akcje marketingowe pochłaniają dość dużo środków. Warto być więc na nie przygotowanym pod kątem finansowym. Facebook Ads, Google Ads – to jedne z popularnych obecnie form promocji sklepów www w Internecie. Pomocne bywają też działania pozycjonujące, które wiążą się jednak zwykle z koniecznością związania się z usługodawcą abonamentem. Tego typu opłaty, w zależności od skali działań, kosztują co najmniej 1000 zł w skali miesiąca.

Z kolei na koszty reklamy w Google składa się wynagrodzenie specjalisty prowadzącego kampanie oraz budżet przeznaczany na kliknięcia Twoich reklam w Google. Bardzo wygodnym rozwiązaniem są pakiety reklam w Google stworzone choćby przez agencję Espresso Ads. Tutaj można sprawdzić ich cennik reklam Google Ads.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E