Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W umowie z kurierem są ważne szczegóły

Forsal.pl 16-08-2010, 06:57

Rynek usług kurierskich stale rośnie ze względu na rozwój e-handlu. Korzystają z nich głównie przedsiębiorcy, którzy prowadzą sklepy internetowe i dostarczają odbiorcom zakupione towary.

robot sprzątający

reklama


Za pośrednictwem firm zajmujących się przyspieszonym doręczaniem przesyłek przedsiębiorcy przesyłają kontrahentom i klientom faktury, podpisane umowy i inną dokumentację, a także wszelkiego rodzaju produkty – drobne, jak np. książki, ale również sprzęt RTV i AGD czy części zamienne do samochodów. Istotną częścią rynku jest też dostarczanie materiałów reklamowych.

Czytaj także: Prowadzisz firmę? Zobacz nowy sposób na zwiększenie konkurencji >>

Stroną umowy o przyspieszony przewóz i doręczanie przesyłek o różnej zawartości i gabarytach nie jest klient sklepu internetowego, czyli odbiorca przesyłki, ale przedsiębiorca.

Zapisy w umowie

Przy zawieraniu umowy o przewóz i doręczenie przesyłki przedsiębiorca będący nadawcą musi zwrócić uwagę na następujące elementy:

  • czy nie zawiera niekorzystnych dla nadawcy niedozwolonych postanowień umownych,
  • czy rzetelnie informuje o charakterze zawieranej umowy ze wskazaniem na jej rodzaj: pocztowa czy przewozowa (ponieważ w zależności od tego, z jakiej usługi ostatecznie korzysta, zależeć będzie sposób reklamowania źle wykonanej usługi oraz ewentualnych roszczeń odwoławczych).

Dlatego przedsiębiorca (nadawca) powinien domagać się, aby w liście przewozowym kurier wyraźnie określił rodzaj świadczonej usługi (czy jest ona przewozowa czy pocztowa).

Więcej na ten temat w Forsal.pl w tekście pt. E-handel napędza rozwój rynku usług kurierskich

Małgorzata Piasecka-Sobkiewicz

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *