Wiesz, że zmiana nagłówka na stronie potrafi zwiększyć konwersję nawet o 200%? A wydaje się, że to taka niewielka zmiana. Ale w przypadku strony internetowej to właśnie te najmniejsze zmiany odgrywają kluczową rolę w procesie sprzedaży. Jednak to nie jedyne powody braku działania strony internetowej. Co jeszcze sprawia, że nie pozyskuje ona klientów? Sprawdźmy.
Wydałeś krocie na projekt wymarzonej witryny, a teraz jedyne co musisz robić, to dokładać do biznesu? Problem zapewne tkwi w reklamie. Jeśli Twoja strona nie przyciąga klientów, nie zadbałeś o marketing. Pamiętaj - nawet najlepsze produkty czy usługi nie sprzedają się same. Musisz je zareklamować.
Do promocji strony w sieci przyda Ci się pozycjonowanie (SEO) oraz kampanie płatne. Korzystanie z obu kanałów jednocześnie sprawi, że szybciej zdobędziesz klientów i wpłyniesz na pozycję strony w długim okresie. Dlaczego?
Płatna kampania pozwoli Ci zdobyć klientów niemal natychmiast. Dodatkowo przyczyni się do poprawy widoczności witryny w darmowych wynikach wyszukiwania. A reklama wzmocniona pozycjonowaniem umocni pozycję witryny w Google i ostatecznie zwiększy ruch w witrynie.
A co jeśli już masz kampanie, ale nie przynosi ona żadnych rezultatów? Ludzie klikają, wchodzą na stronę i równie szybko z niej wychodzą? Wtedy problem może leżeć po stronie kampanii. Byle jaka reklama nie pozwoli Ci zdobyć klientów, a jedynie przepali Twój budżet.
Zwróć uwagę na słowa kluczowe użyte w kampanii. Zbyt ogólne będą wyświetlać się częściej, ale ruch z nich nie będzie prowadził do zakupu. Zaś zbyt szczegółowe ograniczą działanie kampanii i sprowadzą na stronę tylko pojedynczych klientów. Inną przyczyną źle działającej kampanii reklamowej jest błędna optymalizacja strony lub za niski budżet - zwłaszcza wtedy, gdy branża jest mocno konkurencyjna.
Coraz większą wagę przykłada się do intuicyjności działania strony internetowej. Powstała nawet oddzielna dziedzina - SXO, która polega na jednoczesnym pozycjonowaniu oraz optymalizacji UX witryny. Klienci są coraz bardziej wybredni i niecierpliwi, więc warto uprościć im cały etap zakupowy - od momentu wyszukania produktu po kliknięcie przycisku „Kupuję”.
Błędy w witrynie, nieczytelna czcionka, nieintuicyjna ścieżka zakupowa czy teksty na przyciskach mogą powodować, że odbiorcy szybko opuszczają stronę. Pamiętaj, że masz tylko 4 sekundy, aby zwrócić uwagę klienta i przekonać go do pozostania na stronie. Zbyt zawiłe witryny tylko odstraszają.
Aby sprawdzić, czy Twoja strona internetowa jest dobrze zaprojektowana pod względem UX, wypróbuj mapę cieplną witryny. To darmowe narzędzie, które pozwala śledzić zachowania klientów na stronie. Dzięki niemu dowiesz się, co blokuje Twoich klientów w podejmowaniu dalszych działań zakupowych.
Dobra strona internetowa to Twoja wizytówka Twojej firmy. Teksty na niej umieszczone świadczą o osobowości marki i jej stosunku do klientów. Powinny realizować dwa główne cele:
Teksty napisane w sposób oschły i bez emocji nie wpłyną na klientów. I nie pomoże tu nawet najlepszej jakości reklama. Takie treści możesz napisać samodzielnie, z pomocą copywritera lub agencji marketingowej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Wysłali ponad milion SMS-ów podszywających się pod PGE. Wpadli w ręce policji
|
|
|
|
|
|