TVP przystąpiła do IAB Polska
Rada Nadzorcza IAB Polska przyjęła do swojego grona Telewizję Polską SA, która od trzech lat udostępnia swoje programy w internecie.
- Jako członek IAB chcemy szczególnie zaangażować się w popularyzację reklamy wideo, która na świecie jest coraz bardziej doceniana jako skuteczne i efektywne narzędzie komunikacji marketingowej. - wyjaśnia Leszek Bogdanowicz, dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych TVP.
Na stronach iTVP można obejrzeć już ponad 6 tysięcy audycji telewizji publicznej, są to m.in. programy informacyjne, publicystyczne, edukacyjne, dla dzieci, kulturalne, rozrywkowe oraz seriale. Większość transmisji oraz programów umieszczonych w tym serwisie można oglądać bez opłat. Wyjątek stanowią materiały premium - są to seriale i relacje sportowe, za których oglądanie w internecie muszą płacić niestety wszyscy, niezależnie od tego, czy płacą abonament, czy nie.
Niedawno powstał w internecie serwis, skierowany do miłośników polskich seriali, z którego można na razie za darmo pobrać kilkanaście odcinków "M jak Miłość". Twórcy polskieseriale.org zapowiadają udostępnienie także innych polskich popularnych seriali.
Warto również przypomnieć, że pomimo publicznego charakteru Telewizji Polskiej, która jest finansowana przez całe społeczeństwo, jej oferta internetowa skierowana jest do ograniczonej liczby użytkowników, promując w ten sposób oprogramowanie tylko jednej, amerykańskiej firmy. Chodzi o odtwarzacz Windows Media Player Microsoft, który jest zalecany przez iTVP do oglądania jej programów online.
Miejmy nadzieję, że bliższa współpraca TVP z IAB Polska będzie korzystna nie tylko dla rozwoju reklamy online, ale również dla tych, którzy utrzymują państwową telewizję płacąc abonament.