W dobie kryzysu gospodarczego szczególnie trudno o znalezienie pracy. Z analizy ofert opublikowanych w internetowej giełdzie pracy InfoPraca.pl w pierwszym kwartale 2009 roku wynika, że od stycznia stale rośnie liczba propozycji pracy dla telemarketerów i pracowników telefonicznej obsługi klienta.
Dane Call Center i Datamonitora wskazują na rozwój branży call center w tempie 15 procent w skali roku. Polska jest na trzecim miejscu w Europie pod względem wzrostu rynku call center, ale też na trzecim miejscu od końca pod względem jego dojrzałości. Jak twierdzi Katarzyna Swatowska, Dyrektor marketingu i PR Call Center Poland, dużą przyszłość ma przed sobą outsourcing tych usług, gdyż do tej pory 80-90 procent polskich firm obsługuje klientów we własnym zakresie.
Wspomniany outsourcing daje możliwość ograniczania budżetów firm na obsługę klientów. W ten sposób zostają zastąpione koszty stałe związane z utrzymaniem pracowników i firmowego call center.
„Najwięcej ofert pracy w charakterze telemarketera i konsultanta telefonicznego czeka na mieszkańców Mazowsza, Małopolski i Śląska. Najtrudniej znaleźć taką posadę na Podlasiu czy Pomorzu. O ile na jedno stanowisko pracy przy telefonie aplikuje w Polsce średnio 30 osób, to w Warszawie w przypadku szczególnie atrakcyjnych ofert jest nawet ponad 500 chętnych” – mówi Aneta Matysek, Manager ds. Sprzedaży internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.
Jednocześnie rosną wymagania pracodawców. Zdarza się, że firmy z branży call center poszukują pracowników ze znajomością dwóch języków obcych, czasami nawet i trzech. „Zwiększone zapotrzebowanie na nowych pracowników wynika z rosnącej liczby zleceń. Obserwujemy także przypadki, w których duże zagraniczne i krajowe firmy rezygnują z własnych infolinii i powierzają to zadanie firmom takim, jak nasza” – mówi Małgorzata Wójcik, kierownik operacyjny w pionie personalnym firmy Arvato Services Polska.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*