gry komputerowe

  • Rynki niszowe w internecie - jak nieoczywiste branże stały się globalnymi biznesami


    DCStudio
    Współczesny świat cyfrowy nieustannie rozwija się, a jednym z najbardziej zaskakujących zjawisk jest dynamiczny wzrost popularności rynków niszowych. Chociaż jeszcze kilka lat temu były one traktowane jako margines, dziś stanowią jedne z najprężniej rozwijających się segmentów w internecie. Jednym z takich rynków, który stał się globalnym biznesem wartym miliardy, jest sektor druku 3D. Jednak druk 3D to tylko jeden z przykładów szerokiego wachlarza niszowych branż, które przekształciły się w ogromne, globalne przedsięwzięcia. Warto przyjrzeć się nie tylko temu segmentowi, ale także innym rynkom, które, choć początkowo zdominowane przez mniejsze grupy, dziś wyznaczają kierunki rozwoju całej gospodarki cyfrowej.  więcej
    30-05-2025, 17:45, Artykuł poradnikowy, Technologie
  • Ponad milion graczy zagrożonych. Popularny silnik gier wykorzystany przez cyberprzestępców


    shutterstock
    Nawet 1,2 miliona graczy może być zagrożonych za sprawą wykorzystania przez cyberprzestępców skryptów opensourcowego silnika gier komputerowych – ostrzegają analitycy bezpieczeństwa cybernetycznego Check Point Research. Do tej pory zainfekowano ponad 17 tys. urządzeń. Efektem akcji hakerskiej mogą być poważne wycieki danych oraz dalsze ataki ransomware.  więcej
    28-11-2024, 15:49, pressroom , Bezpieczeństwo
  • Co wspólnego z gamingiem mają kosmetyki dla kobiet?


    caimacanul / shutterstock
    Kobiety w świecie e-sportu radzą sobie coraz lepiej. Grają coraz częściej i coraz więcej. Mimo to, spotykają się z dyskryminacją i hejtem ze względu na płeć. Polska marka kosmetyczna zainicjowała akcję, która nagłaśnia ten temat, walczy ze stereotypowym myśleniem, a jednocześnie dodaje dziewczynom odwagi i pewności siebie.  więcej
    28-06-2019, 23:58, Nika, Lifestyle
  • Gaming – tylko rozrywka czy jednak styl życia?

    Zamknięty w czterech ścianach, zaniedbany mężczyzna, który swój cały wolny czas poświęca na siedzenie w fotelu przed ekranem monitora i ogłupiające gry komputerowe - to jeden z powszechnych stereotypów dotyczących gracza. Tymczasem e-sport to poszerzające horyzonty, a nawet całkiem dochodowe zajęcie. Przyjrzyjmy się bliżej branży i środowisku graczy.  więcej
    27-02-2019, 13:11, Nika, Lifestyle
  • Pixel Heaven Games Festival & More 2019 - impreza dla sentymentalnych graczy


    sik-life/pixabay
    Już wiemy gdzie i kiedy odbędzie się Pixel Heaven Games Festival & More - jedna z największych w Europie corocznych imprez dedykowana branży gamedev, na którą składają się m. in. konferencja, wystawa oraz konkurs. Obecnie możesz kupić bilet na wydarzenie w cenie early bird.  więcej
    04-01-2019, 20:23, Nika, Kalendarium
  • Wpływ dysku SSD na działanie gier komputerowych


    sik-life/pixabay
    Wokół wpływu dysku SSD na działanie gier urosło kilka często błędnie powielanych mitów. Nie ma jednak wątpliwości, że jeśli budujemy jednostkę przeznaczoną do gamingu, nośnik półprzewodnikowy jest w niej wręcz obowiązkiem. Dlaczego? Eksperci sprawdzili to na przykładzie kilku gier.  więcej
    29-10-2018, 17:29, Nika, Lifestyle
  • Fałszywa aplikacja na Androida - oszuści wykorzystują popularność gry Fortnite


    natureaddict/pixabay
    Tego lata pojawi się wersja znanej gry komputerowej - szczególnie popularnej wśród młodych użytkowników internetu - korzystająca z systemu operacyjnego Android. Oszuści wykorzystują brak cierpliwości fanów i wpuszczają do sieci aplikacje, z którymi twórcy oryginału nie mają wiele wspólnego.  więcej
    29-06-2018, 16:43, Nika, Bezpieczeństwo
  • Polska potęgą w branży gier?


    sik-life/pixabay
    O ile polskie produkcje filmowe rzadko przebijają się na międzynarodowych rynkach, o tyle nasze gry komputerowe są rozpoznawalne na całym świecie. Utalentowani programiści, stosunkowo niskie koszty pracy i dobra renoma naszych gier powodują, iż produkcje znad Wisły znajdują się wśród światowych bestsellerów.  więcej
    06-06-2018, 13:42, Nika, Technologie
  • Gry wideo bardziej poruszające od telewizji


    sik-life/pixabay
    Specjaliści w zakresie neuroterapii są zdania, iż interaktywne gry wideo wpływają na "poprawę sprawności intelektualnej". Co jeszcze zauważyli naukowcy podczas interpretowania wyników swoich badań?  więcej
    24-05-2018, 17:03, Nika, Technologie
  • Bootcamp tworzenia gier


    Kodołamacz
    Gaming to jedna z szybciej rozwijających się gałęzi przemysłu rozrywkowego. Z roku na rok rosną dochody płynące z rynku gier, a on sam potrzebuje coraz więcej fachowców. Nie dziwi więc nowa oferta w postaci bootcampu tworzenia gier.  więcej
    17-04-2018, 19:47, Nika, Technologie
  • Necropolis: Brutal Edition w ofercie Wydawnictwa Techland

    28 lutego na rynku zadebiutuje Necropolis: Brutal Edition. Pudełkowa wersja gry akcji, osadzonej w świecie fantasy z domieszką science-fiction, dostępna będzie na komputerach PC.  więcej
    31-01-2017, 18:02, Komunikat firmy, Technologie
  • Rozwój e-sportu w Polsce wg ESL Polska

    Szacuje się, że w 2016 roku wartość rynku e-sportowego w Polsce wyniesie ok. 40 mln złotych, a w 2018 roku osiągnie 52 mln. O sukcesie polskich developerów gier mówi się wiele, tymczasem także w dziedzinie organizacji rozgrywek e-sportowych możemy pochwalić się jedną z najlepszych pozycji na świecie. Jak rozwijał się rynek e-sportu w naszym kraju?  więcej
    08-11-2016, 15:36, Komunikat firmy, Pieniądze
  • Regulować strzelanki FPS przepisami o e-hazardzie? Politycy o tym myślą

    Gry online rodzą rynek wirtualnych dóbr, a te dobra mogą pełnić rolę "żetonów" do uprawiania e-hazardu. Problem jest obecnie podnoszony w Australii, ale również polscy politycy powinni przemyśleć związane z tym problemy.  więcej
    01-08-2016, 12:51, Marcin Maj, Pieniądze
  • Umowy nie można zmienić przez komunikator, jeśli zastrzeżono formę pisemną


    Shutterstock.com
    Jeśli umowa dopuszcza zmiany tylko w formie pisemnej, nie należy zmieniać jej przez komunikator. Sąd Okręgowy w Łodzi potwierdził, że taka zmiana nie będzie skuteczna.  więcej
    02-02-2016, 12:46, Marcin Maj, Pieniądze
  • Majstrowanie w autach, ripowanie filmów i modyfikowanie gier może być legalne w USA


    wavebreakmedia / Shutterstock.com
    W USA przyjęto nowe zasady dotyczące obchodzenia zabezpieczeń antypirackich (DRM). Będą o wiele rozsądniejsze niż dotąd np. dozwolone będzie obchodzenie zabezpieczeń w celu badania aut. Niestety ripowanie płyt DVD na użytek osobisty nadal nie będzie dozwolone.  więcej
    28-10-2015, 13:26, Marcin Maj, Pieniądze
  • Twórcy Wiedźmina grozi wysoka kara za chwalenie się sprzedażą

    Spółka CD Projekt chwaliła się świetnymi wynikami sprzedaży, ale mogła je udostępnić w sposób niewłaściwy dla spółki giełdowej. Sprawa będzie wyjaśniana, a w najgorszym razie firmie grozi wysoka kara finansowa.  więcej
    19-06-2015, 12:56, Marcin Maj, Pieniądze
  • Wiedźmin 3 - miliony sprzedanych kopii w ciągu dwóch tygodni (mimo braku DRM)

    Wiedźmin 3 to ogromny sukces - potwierdzają kolejne dane na temat sprzedaży. Jeszcze raz przypomnijmy, że twórcy gry nie zastosowali uciążliwych zabezpieczeń antypirackich (DRM).  więcej
    09-06-2015, 14:51, Marcin Maj, Pieniądze
  • Wiedźmin 3 osiągnął sukces bez DRM i kpi z antypirackich zabezpieczeń

    Twórcy Wiedźmina 3 nie tylko stworzyli dobrą grę, ale też zrezygnowali z praktyk biznesowych, które tylko utrudniały korzystanie z niej. Najbardziej widoczna była rezygnacja z mechanizmów antypirackich (DRM), które nawet zostały wyśmiane w najnowszym Wiedźminie.  więcej
    01-06-2015, 09:02, Marcin Maj, Technologie
  • Modyfikowanie legalnie kupionych gier by nie przestały działać? To piractwo i h... - AWI

    Załóżmy że masz legalnie kupioną grę, która wymaga łączenia się z serwerem i wydawca gry wyłącza serwer. Czy zmodyfikowanie gry, by dalej działała jest piractwem? Wydawcy uważają, że to jest nie tylko piractwo, ale również... brzydka rzecz na literę "h".  więcej
    10-04-2015, 16:20, Marcin Maj, Pieniądze
  • Wydawcy nie są pewni, czy mają prawa do gry, ale są gotowi pozwać w razie wydania! - AWI

    Firma Night Dive Studios chciała wskrzesić grę "No One Lives Forever", ale nie wiedziała, od kogo kupić licencję. Własność intelektualna mogła należeć do trzech firm i żadna nie chciała nawet sprawdzać, czy ma stosowne prawa. Niemniej każda z firm była gotowa pozwać Night Dive Studios, gdyby ta wydała produkt.  więcej
    26-03-2015, 15:58, Marcin Maj, Pieniądze

 Zobacz wszystkie tagi (Chmura Tagów)



© 1998-2025 Dziennik Internautów Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.