Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

System CRM do obsługi lejków sprzedażowych? Sprawdź SalesWizard CRM

11-10-2022, 08:26

Systemy CRM to w szeroko rozumianej branży handlowej pewnego rodzaju standard. Digitalizacja kontaktów i danych klientów, sprawne zarządzanie relacjami czy wykorzystywanie szans sprzedażowych znacznie wpływa na konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dziś przyjrzymy się systemowi SalesWizard – polskiemu narzędziu, które zyskuje zwolenników nie tylko w naszym kraju, ale i za granicą. Co oferuje nam SalesWizard i na co warto szczególnie zwrócić uwagę?

SalesWizard CRM – co wiemy o producencie?

Analizując rynek systemów CRM można zauważyć, że SalesWizard to stosunkowo młode narzędzie. Za jego powstanie odpowiada 4BSystems – śląska spółka istniejąca na rynku od ponad 8 lat. Ktoś mógłby powiedzieć, że krótka obecność może nieść ze sobą ryzyko małego doświadczenia, jednak taki komentarz byłby błędem. Przeglądając ofertę firmy, szybko zauważymy, że ich narzędzia działają na zasadzie pytanie / potrzeba rynkowa – odpowiedź. Oznacza to, że zasoby oferowane przez programistów tej firmy są przede wszystkim efektywne, dopasowane do potrzeb konsumentów zarówno w relacji B2B, jak i B2C. To pozwala przypuszczać, że SalesWizard CRM będzie narzędziem praktycznym, pozwalającym na pełne przeprowadzenie procesu transakcyjnego w obszarze szansy sprzedażowej. Mówimy o „pełnym”  przeprowadzeniu, ponieważ wiele CRM-ów nie oferuje modułu ofertowego (co jest tak logiczne, jak sprzedawanie samochodu bez kół). Nie ukrywamy, że czekamy też na pewnego rodzaju pozytywne „zaskoczenie”, czyli coś, czego konkurencja nie ma. Z tymi oczekiwaniami rozpoczynamy bezpłatny, 14-dniowy okres próbny.

Otwieramy konto w SalesWizard CRM

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to brak standardowej procedury rejestracji – zamiast podać swoje dane teleadresowe i ewentualnie wypełnić rubrykę z informacjami, zostawiamy namiary na siebie. Z jednej strony rozumiemy takie zachowanie – firma ogranicza obecność „pustych profili”, czyli osób, które chciały się tylko zarejestrować, pokorzystać przez 14 dni, po czym zniknąć bez nawiązywania relacji. Z drugiej jest to pewne ograniczenie – nie można samodzielnie zarejestrować się i od razu ruszyć z pracą. Trzeba jednak oddać fakt, że w dniach roboczych cały proceder odbywa się bardzo szybko, a osoby odpowiedzialne za tworzenie kont w SalesWizard sprawnie kontaktują się z osobami zgłaszającymi chęć przetestowania narzędzia. Po wejściu do systemu SalesWizard naszym oczom ukazuje się całkiem estetyczna, minimalistyczna w wyglądzie strona główna. Po lewej stronie mamy pasek zakładek – część kafelków dodatkowo wydziela się na podgrupy, jak na przykład lejki sprzedażowe. Taka kompresja sprawia, że nie mamy ścisku poszczególnych opcji, a jednocześnie całość uszeregowana jest w logiczne grupy.

Rzut oka na panel zakładek SalesWizard

Ogólną ocenę estetyki mamy już za sobą, nie ma też potrzeby nad nią zbytnio się rozwodzić, wszak każdy ma swój gust. Przejdźmy zatem do funkcjonalności i pierwsze, na co zwracamy uwagę, to grupa „Twoje lejki”, a dokładniej – Szanse sprzedaży. Choć jest tutaj układ tablicy kanban, to SalesWizard zastosował nieco inną politykę obsługi kontrahentów. Mianowicie nie mamy tu szans sprzedażowych jako pojedynczych zadań zawieszonych w przestrzeni realizacyjnej. Tutaj pojawia się kartoteka klienta, która pozwoli podejrzeć zakres usług świadczonych na rzecz podmiotu. I to w tej kartotece klienta umieszczona jest szansa sprzedażowa, z którą pracownicy wchodzą w interakcję. Rozwiązanie takie powstało z myślą o firmach, które mają możliwość oferowania kilku usług lub produktów danemu nabywcy. Przykład? Branża ubezpieczeniowa – dany klient może posiadać ubezpieczenie na życie, polisę mieszkaniową, OC samochodu oraz ubezpieczenie wakacyjne. Tym sposobem system przypomni agentowi o upływającej ochronie mieszkania czy zaproponuje przedłużenie OC dla danego klienta.

Komunikacja z klientem w SalesWizard

Nieodłącznym przedłużeniem systemów CRM jest możliwość komunikacji. Widok kartoteki klienta na tablicy kanban jest przejrzysty, zrozumiały i intuicyjny, a wszelkie niezbędne dane wyświetlają się po kliknięciu w profil danego klienta. Historyczne dane wyświetlane są w ramach checklisty, która umożliwia weryfikację podjętych czynności. Równolegle SalesWizard umożliwia zarządzanie napływającymi zgłoszeniami za pomocą systemu ticketowego. Wszelkie podpięte kanały komunikacji – mail, chatbot, Messenger od Facebooka – są gromadzone w tym systemie, co umożliwia realizację zamówień, obsługę reklamacji czy odpowiedzi na zapytania. Należy jednak zwrócić uwagę, że integracja systemu z mailem możliwa jest w sytuacji, gdy wiadomość przychodzi na skrzynkę SalesWizard. Na ten moment nie ma możliwości podpięcia skrzynki od zewnętrznych dostawców, np. Gmaila czy Yahoo. Z jednej strony można postrzegać to jako minus, z drugiej takie rozwiązanie podyktowane jest chęcią utrzymania jednolitej komunikacji, bez rozbijania wątków na mail zewnętrzny oraz mail wewnętrzny. 

CRM od SalesWizard 

We wcześniejszych akapitach uchyliliśmy nieco rąbka tajemnicy na temat systemu CRM i jego funkcjonalności. Kartoteka klienta w układzie kanban z szansami sprzedażowymi to z pewnością innowacja, którą warto docenić. Należy zwrócić także uwagę na możliwość tworzenia ofert na podstawie sklepu wewnętrznego. Do samego procesu ofertowania przejdziemy w następnym akapicie, teraz natomiast skupimy się na samej konstrukcji sklepu. Funkcjonalność ta niesie ze sobą wymiar wyraźnej użyteczności i wsparcia dla podmiotów korzystających z SalesWizard. Dodając towar lub usługę, istnieje możliwość opisania go atrybutami, takimi jak waga, wymiary, materiał, a w przypadku usług – czasem trwania czynności. Tak przygotowany zbiór gotowy jest do użytkowania podczas wykorzystywania szansy sprzedażowej. Administrator programu może również zarządzić obniżkę przyznawaną na konkretny produkt lub grupę produktową w pewnym obrębie czasowym. Wsparciem procesu sprzedażowego jest możliwość tworzenia strony ofertowej, który dostępny jest w jednym, zunifikowanym formacie. 

Proces ofertowania w SalesWizard

Nie będziemy tutaj zbytnio komplementować SalesWizard za sam fakt dostarczenia nam procesu ofertowania, ale za jego intuicyjność. Narzędzie to jest proste w obsłudze i zakładając, że administrator wyposażył sklep wewnętrzny, handlowcom zostają trzy proste kroki do stworzenia oferty. Pierwszy to wybór produktów i dodanie go do koszyków – zupełnie jak w klasycznym sklepie online. Drugi to wprowadzenie parametrów „zamówienia” – nazwa oferty, dane kontrahenta, czas ważności oferty oraz ewentualne rabaty. Na tym etapie można jeszcze dodać umowę oraz edytować dane kontrahenta. Trzeci krok to finalizacja oferty poprzez przesłanie jej wybranym kanałem komunikacyjnym do klienta. Status poszczególnych ofert, np. otwarcie maila, akceptacja transakcji czy wygaśnięcie oferty – możemy śledzić na bieżąco. Jeśli ktoś choć raz w życiu korzystał z sektora e-commerce i kupował w Internecie, to bez problemu się odnajdzie w tym module. Pracownikom pozostaje więc dopilnowanie, by klient otworzył ofertę i ją zaakceptował. Podejrzewamy, że takie rozwiązanie skutecznie zwiększy współczynnik sprzedaży zakończonych sukcesem.

Nasze przemyślenia – plusy i minusy SalesWizard

SalesWizard to stosunkowo młode narzędzie, jednak już teraz możemy stwierdzić z całą pewnością, że to poważna konkurencja dla znanych i cenionych programów, takich jak Firmao, BERG czy Synergius. Polski support z krótkim czasem odpowiedzi, brak nieco tandetnie wyglądającego „pongliszu” i świadomość wsparcia rodzimej gospodarki to benefity płynące z faktu wyboru polskiego producenta. Sam system jest naprawdę intuicyjny i nawet początkujący użytkownik CRM-ów odnajdzie się w nim bez problemu. Na minus brak możliwości podpięcia maila, co u konkurencji jest niejako standardem. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że obsługa SalesWizard na bieżąco wprowadza nowe udogodnienia i eliminuje mankamenty spodziewamy się rychłej możliwości dołączenia maila firmowego. Plany abonamentowe niewygórowane i elastyczne, co pomoże przedsiębiorcom z sektorów JDG oraz MSP w optymalizacji kosztów. Warto rozważyć to narzędzie jako realne wsparcie w procesie sprzedażowym przedsiębiorstwa.

System CRM do obsługi lejków sprzedażowych? Sprawdź SalesWizard CRM

Fot. saleswizard.pl

Źródło: Publikacja partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag sprzedażtag lejek sprzedażowytag CRM