Mikroblog NK obchodzi dziś swoje pierwsze urodziny. Przed jego wprowadzeniem ta forma komunikacji była w polskim internecie znana tylko wąskiemu gronu użytkowników Blipa i Twittera. Aktualnie Śledzik zgromadził dwa miliony internautów, którzy regularnie mikroblogują.
reklama
Od momentu wprowadzenia Śledzika użytkownicy dodali ponad 79 milionów wpisów, a także ponad 18 milionów gwiazdek i tyle samo komentarzy. Już po miesiącu od premiery mikroblog NK osiągnął świadomość marki na poziomie 78 proc. wśród polskich internautów (IMAS International, październik 2009), kilka miesięcy później świadomość ta wzrosła o kolejne 4 proc. (IMAS International, styczeń 2010). W drugiej połowie 2010 roku średnia dzienna liczba wpisów osiągnęła 280 tysięcy.
Śledzik jest konsekwentnie rozwijany. Użytkownicy mogą dodawać do wpisów zdjęcia, a gdy podzielą się linkiem do pliku graficznego czy filmiku, pod tekstem wyświetla się miniaturka. Statystycznie każdy film dodany do Śledzika ogląda przynajmniej 10 osób. Śledzik był pierwszym elementem NK, który został udostępniony użytkownikom w specjalnych wersjach mobilnych. Aktualnie cała nk.pl jest już przeniesiona na komórki za pomocą aplikacji: Lajt, Java oraz iPhone, a Śledzik jest w nich czołową funkcjonalnością.
- Śledzik to jeden z najważniejszych elementów NK. Planujemy, by stał się podstawowym narzędziem do wrzucania treści na portal. Mikroblog będzie rozwijany o funkcje związane z geolokalizacją i mapami. Ponadto zamierzamy w większym stopniu integrować go ze stronami zewnętrznymi, za pomocą nowych widżetów - mówi Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu ds marketingu i PR w Nasza Klasa sp z o.o.
Rok temu przygodę z mikroblogowaniem rozpoczęły 4 znane osoby, które założyły swoje oficjalne profile. Aktualnie takich kont jest już kilkaset, a sympatycy z całej Polski mogą sprawdzić, co słychać u: Martyny Wojciechowskiej, Agnieszki Radwańskiej, Joanny Krupy, Adama Małysza, Marcina Gortata czy Matusza Kusznierewicza. Najpopularniejsze konta śledzą setki tysięcy ludzi. Prawdziwymi rekordzistami są artyści z Kabaretu Łowcy.B, których dowcipne wpisy są śledzone przez 600 tys. osób.
Użytkownicy mogą śledzić również: organizacje pozarządowe (np. WOŚP, PAH), serwisy internetowe (np. Onet, Sport.pl), popularne gazety (np. dzienniki regionalne Polskapresse), polityków czy cykliczne imprezy. Szczególnym projektem są oficjalne konta miast. W nk.pl swoje profile prowadzi ponad 60 urzędów miejskich, które wykorzystują Śledzika do komunikacji z użytkownikami. Największe sukcesy osiągnęły Wrocław i Kraków. Konta tych miast są śledzone przez ponad stutysięczne społeczności przyjaciół.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*