Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dlaczego ufamy serwisom i mediom społecznościowym?

06-09-2010, 13:36

Z każdym dniem portale społecznościowe zyskują coraz większą popularność. Najnowsze badania wskazują, że ponad 1/4 internautów, zapoznając się z informacjami pojawiającymi na serwisach tego typu, najbardziej ufa znajomym blogerom. Z kolei najmniejszym zaufaniem cieszą się krótkie newsy umieszczane przez nieznajomych na mikroblogach – wierzy im jedynie co dwudziesty internauta.

robot sprzątający

reklama


Według danych Megapanelu za czerwiec 2010 sam portal NK może pochwalić może się liczbą 12 mln użytkowników, a z polskojęzycznego Facebooka korzysta już 6,5 mln osób i liczba ta stale rośnie. Statystki wskazują również, że polscy internauci więcej czasu spędzają na portalach społecznościowych niż na informacyjnych. NK od ponad dwóch lat generuje więcej odsłon niż cztery portale informacyjne (Onet.pl, Gazeta, Interia i WP) razem wzięte.

>> Czytaj też: INFOR uruchamia portal społecznościowy z poradami

Sonda
Czy korzystasz z portali społecznościowych?
  • Tak
  • Nie
  • Jeszcze nie
wyniki  komentarze

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na wiarygodność mediów społecznościowych jest według internautów otwartość na komentarze pozytywne i negatywne. Niemniej istotna w ocenie jest również sama ich jakość. Czytelnik ceni sobie także różnorodność tematyczną umieszczanych informacji. Badania pokazują, iż to konkretne miejsce i forma publikacji oraz relacje z innymi ludźmi korzystającymi z tego samego portalu najmocniej wpływają na to, w jakim stopniu użytkownicy serwisów społecznościowych postrzegają znalezione tam porady. Według najnowszych badań aż 37% internautów ceni sobie możliwość otwartej dyskusji i swobodnej wymiany zdań. Niemal równie ważna jest jakość i wiarygodność komentarzy (35%). Dla co piątego czytelnika istotna jest również sama liczba uczestników dyskusji – mówi Piotr Krawiec, dyrektor zarządzający Praktycy.com.

Czynniki wpływające na wiarygodność serwisów społecznościowych
fot. - Czynniki wpływające na wiarygodność serwisów społecznościowych
Oprócz miejsca publikacji samej treści ważny jest również jej autor. Internauci za najbardziej wiarygodne informacje uznają te, które umieszczone zostały przez ich znajomych. Jest to jak najbardziej zrozumiałe, gdyż podobnie jak w życiu codziennym, bardziej ufamy przyjaciołom czy sąsiadom niż obcym – dodaje Piotr Krawiec.

W jakim stopniu ufamy portalom społecznościowym?
fot. - W jakim stopniu ufamy portalom społecznościowym?
Wielu internautów przyznaje się do zaczynania każdego dnia od sprawdzenia wiadomości na portalach społecznościowych. Śledzenie aktywności znajomych oraz kreowanie własnych profili to nieodłączna część każdego planu dnia. Portale społecznościowe stały się na tyle popularne, że istnieją ich mobilne wersje przeznaczone dla użytkowników telefonów komórkowych. Podstawowym czynnikiem, który daje władzę serwisom społecznościowym, jest powszechne przekonanie internautów o tym, iż ich przyjaciele, rodzina i znajomi po prostu je lubią.

>> Czytaj też: Profile na portalach społecznościowych mogą mieć wpływ na karierę zawodową

Największym zaufaniem bezapelacyjnie cieszą się profesjonalne blogi (26%), nieco mniejszym – posty na Facebooku (23%) oraz krótkie informacje na mikroblogach (12%) publikowane przez przyjaciół. Zdecydowanie najmniejszym zainteresowaniem cieszą się wpisy nieznanych blogerów na mikroblogach – jedynie co 20. badany ufa im całkowicie.

- Coraz więcej firm i marek korzysta z możliwości Facebooka oraz mikroblogów, by skutecznie zwrócić uwagę na daną usługę bądź produkt - zauważa Piotr Krawiec.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E