Reklamy w grach są akceptowane
42% osób aktywnie korzystających z internetowych gier reklamowych uważa reklamy w nich zamieszczone za nieinwazyjne - wynika z przeprowadzonych we wrześniu br. badań poświęconych polskiemu rynkowi advergames.
W badaniu wzięło udział 1303 osoby - ankietę wypełniły zarówno osoby poniżej 15. oraz powyżej 55. roku życia. Najliczniej reprezentowani byli jednak uczniowie szkół średnich i aktywni studenci (łącznie 67,9%).
- W krajach zachodnich średni wiek fanów advergames jest wyższy, co może być potwierdzeniem dla faktu, że polski rynek wdraża e-marketingowe rozwiązania z lekkim opóźnieniem. - tłumaczy Jacek Jankowski, Brand Manager marki Ostryga.
Większość, bo 94,5% respondentów podało, że gra w gry internetowe. Zajęcie to angażuje ankietowanych nawet do 4 godzin dziennie. 40% ankietowanych odpowiedziało, że gra codziennie, a 37% osób gra kilka razy w tygodniu.
52% ankietowanych stwierdziło, że wysyła załączniki do gier znajomym (marketing wirusowy), co ma dla reklamodawców większe znaczenie niż sama gra. Co ciekawe, wielu badanych wykazało pozytywny stosunek wobec reklam zamieszczonych w grach, które uznali za nieinwazyjne (42,6%), a wręcz nadające bardziej realistyczny charakter grze (38%).
Badania zostały przeprowadzone przez firmę Ostryga, która specjalizuje się w budowaniu wizerunku marek przez rozrywkę w internecie, m.in. tworząc gry reklamowe oraz filmy internetowe (virale), dlatego też warto podejść do ich wyników z pewnym dystansem.