Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Reklama graficzna w internecie pod nadzorem IAB

18-09-2010, 06:23

Od września br. oficjalnie obowiązuje dokument „Standard i zalecenia dla reklamy display IAB Polska”. Dokument został stworzony przez grupę roboczą „Brand advertising online” działającą w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Już pierwsze tygodnie obowiązywania tego dokumentu pokazują, że wprowadzenie standardów reklamy display spotkało się z dobrym przyjęciem wśród firm branży internetowej.

Po dwóch tygodniach od wprowadzenia standardów dotyczących reklamy graficznej IAB Polska ocenia, że firmy branży internetowej działające na naszym rynku przyjęły i wprowadziły dokument do swoich praktyk biznesowych.

Związek monitoruje internetową przestrzeń reklamową i w przypadku pojawiania się kreacji niezgodnych z zaleceniami IAB (np. z domyślnie uruchomionym dźwiękiem) wyjaśnia każdorazowo, czy zlecenie na taką kampanię wpłynęło do wydawcy przed ustalonym terminem wejścia w życie standardów.

>> Czytaj też: Reklamy AdTaily na Facebooku

Sonda
Przeszkadzają ci reklamy w sieci?
  • Tak
  • Tylko te z dźwiękami
  • Tylko te z uciekającymi krzyżykami
  • Nie
wyniki  komentarze

- Śledzimy przebieg wprowadzania standardów i monitorujemy kampanie reklamowe pojawiające się w sieci. Choć zdarzają się jeszcze kreacje niezgodne z nowymi standardami, to występują już marginalnie i są to zlecenia z okresu poprzedzającego wprowadzenie dokumentu, co za każdym razem dokładnie sprawdzamy. Zauważamy, że rynek dobrze przyjął standardy IAB Polska, dzięki czemu mamy świadomość, że nasze wysiłki zmierzające do uregulowania rynku interaktywnego zmierzają w dobrym kierunku – powiedział Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.

Do tej pory standardy i zalecenia dla reklamy display IAB Polska przyjęły: Grupa Onet.pl, INTERIA.PL, Agora SA, Wirtualna Polska, ARBOmedia, BizOn media, V2Media, Behavia, SmartContext, LogicSearch, ARBOinteractive CEE, AT Media.

>> Czytaj też: Ile za reklamę w Google?

Dokument „Standard i zalecenia dla reklamy display IAB Polska” można pobrać ze strony: www.iabpolska.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *