Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Realne setki milionów na wirtualne zabawki

GazetaPrawna.pl 26-10-2010, 12:12

Jedna trzecia internautów robi zakupy w sieci. Rocznie wydają w sumie 16 mld zł. Ale i tak rynek e-zakupów to w Polsce tylko 3 proc. całego handlu, podczas gdy w Wielkiej Brytanii – 20 proc.

robot sprzątający

reklama


211 mln jak najbardziej realnych złotych miesięcznie wydają polscy internauci na wirtualne gadżety w grach. I choć to ogromna suma, jest tylko kroplą w coraz większych e-zakupach. Jak wynika z badania TNS OBOP, już jedna trzecia internautów kupuje w sieci. Łącznie co miesiąc wydają oni ponad 1,36 mld zł.

Elektronika, kosmetyki, ubrania, książki, zabawki, meble, a coraz częściej też żywność. Nie ma już grupy produktów, których nie kupowalibyśmy w sieci. Jak wynika z najnowszej edycji raportu (przeprowadzanego od 2001 roku) Ecommerce 2009, w e-sklepach i na portalach aukcyjnych w ostatnim roku Polacy wydali blisko 13,5 mld zł. To oznacza 20-procentowy wzrost w ciągu roku i ponad 130-krotny na przestrzeni ostatnich 10 lat. Tak szybko nie rozwija się żadna inna dziedzina handlu.

W polskiej sieci działa ponad 10 tys. sklepów internetowych. Ale choć to one wraz z największymi portalami aukcyjnymi (Allegro, eBay i Świstak) zbierają lwią część wydatków internautów, to Polacy coraz chętniej płacą też za pliki muzyczne (robi tak 4 procent internautów, wydając miesięcznie 47 zł) i zakupy grupowe (na razie tylko co pięćdziesiąty internauta, ale za to miesięcznie wydaje na to już 105 zł). Z badania TNS OBOP wynika, że coraz znaczniejsze są nawet wydatki na wirtualne gadżety w grach. Po 40 zł miesięcznie wydaje na to 3 proc. internautów.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. E-handel: realne setki milionów na wirtualne zabawki

Sylwia Czubkowska

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *