Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pozycjonowanie organiczne w Google. Jakie działania SEO opłacają się firmom najbardziej?

21-10-2021, 14:55

Czy konsumenci ufają reklamom? Niekoniecznie w stopniu, który zadowalałby biznes. Dlatego swoją ofertę trzeba prezentować również na inne sposoby, nie ograniczając się do tradycyjnych akcji promocyjnych. Dotyczy to również internetu: użytkownicy widzący napis „reklama” często tracą zainteresowanie. Takie zjawisko obserwujemy zarówno w social mediach, jak i wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie organiczne pozwala uniknąć negatywnych konotacji z nachalną reklamą. Wręcz przeciwnie, pomaga zbudować wizerunek zespołu fachowców i zaufanie do marki.

Wszystkie działania związane z pozycjonowaniem powinny wynikać z obranej strategii SEO

Firmy promujące się w Google często koncentrują się na statystykach związanych z konwersją. Które frazy generują największą sprzedaż, które pozycje pozwalają pozyskać najbardziej wartościowe leady itd. Sprowadzanie całego SEO do transakcji to spore nadużycie. Specjaliści z agencji AFTERWEB zwracają uwagę, że nie wszystkie zapytania użytkowników do wyszukiwarki mają typowo zakupowy charakter. Spora część wyszukań dotyczy poszerzania wiedzy, lokalizacji pewnych punktów, porównania opinii czy zdobycia innych informacji.

To, jak internauci korzystają z Google, determinuje sposób pozycjonowania firmowej strony. Przede wszystkim zakres fraz kluczowych. Wyszukiwarka potrafi bardzo dobrze rozpoznać intencje użytkownika po tym, co wpisuje, kiedy to robi i jakie strony internetowe odwiedzał wcześniej. Wyrażenia rozbudowane, z tzw. długim ogonem, również mogą generować wartościowy ruch. Nawet jeżeli odbiorca nie zostanie klientem od razu, to dając mu dostęp do pożytecznej treści zyskuje się w jego oczach bezcenną reputację. Później, podczas podejmowania decyzji zakupowych, będzie ona ważną przewagą konkurencyjną.

Pozycjonowanie organiczne w Google. Jakie działania SEO opłacają się firmom najbardziej?

Treści i grafiki na firmowej stronie są równie istotne, co jej kod czy instrukcje dla robotów Google

Strony, które pojawiają się w wyszukiwarce wyżej od innych – i nie są opatrzone znaczkiem „reklama” – od razu budzą pozytywne skojarzenia. Skoro Google doceniło jakiś serwis, to znaczy że faktycznie zawiera on wartościowe treści. Co zrobić, by przekonać boty wyszukiwarki o wysokim poziomie merytorycznym i technicznym firmowej witryny? W tak złożonym procesie, jakim jest pozycjonowanie organiczne SEO stanowi absolutną podstawę. Na dostosowanie strony pod wymogi Google składają się:

  • optymalizacja kodu. Konfiguracja połączeń, objętość, dane meta, walidacja zgodna ze standardami W3C).
  • optymalizacja linków wewnętrznych. Poprawia nawigację po stronie. W linkowaniu istotne jest dobieranie odpowiednich, zróżnicowanych słów, na których osadzone są odnośniki do innych podstron.
  • optymalizacja grafik. Kompresja przyspiesza wczytywanie obrazów, ale nie może obniżać ich jakości. Dla wyszukiwarki ważne są też atrybuty plików graficznych, zwłaszcza alt oraz title.
  • optymalizacja treści. Google bada przede wszystkim zawartość indeksowanych witryn. Poprawność językowa i gramatyczna tekstów wypełniających stronę jest więcej niż wymagana. Dlatego naturalne wplatanie fraz kluczowych w treści pisane z myślą o odbiorcach/klientach jest tak dużą sztuką.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik



Tematy pokrewne:  

tag SEOtag pozycjonowanietag nolstag nafterwebtag forevertag afterweb