Czy konsumenci ufają reklamom? Niekoniecznie w stopniu, który zadowalałby biznes. Dlatego swoją ofertę trzeba prezentować również na inne sposoby, nie ograniczając się do tradycyjnych akcji promocyjnych. Dotyczy to również internetu: użytkownicy widzący napis „reklama” często tracą zainteresowanie. Takie zjawisko obserwujemy zarówno w social mediach, jak i wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie organiczne pozwala uniknąć negatywnych konotacji z nachalną reklamą. Wręcz przeciwnie, pomaga zbudować wizerunek zespołu fachowców i zaufanie do marki.
Firmy promujące się w Google często koncentrują się na statystykach związanych z konwersją. Które frazy generują największą sprzedaż, które pozycje pozwalają pozyskać najbardziej wartościowe leady itd. Sprowadzanie całego SEO do transakcji to spore nadużycie. Specjaliści z agencji AFTERWEB zwracają uwagę, że nie wszystkie zapytania użytkowników do wyszukiwarki mają typowo zakupowy charakter. Spora część wyszukań dotyczy poszerzania wiedzy, lokalizacji pewnych punktów, porównania opinii czy zdobycia innych informacji.
To, jak internauci korzystają z Google, determinuje sposób pozycjonowania firmowej strony. Przede wszystkim zakres fraz kluczowych. Wyszukiwarka potrafi bardzo dobrze rozpoznać intencje użytkownika po tym, co wpisuje, kiedy to robi i jakie strony internetowe odwiedzał wcześniej. Wyrażenia rozbudowane, z tzw. długim ogonem, również mogą generować wartościowy ruch. Nawet jeżeli odbiorca nie zostanie klientem od razu, to dając mu dostęp do pożytecznej treści zyskuje się w jego oczach bezcenną reputację. Później, podczas podejmowania decyzji zakupowych, będzie ona ważną przewagą konkurencyjną.
Strony, które pojawiają się w wyszukiwarce wyżej od innych – i nie są opatrzone znaczkiem „reklama” – od razu budzą pozytywne skojarzenia. Skoro Google doceniło jakiś serwis, to znaczy że faktycznie zawiera on wartościowe treści. Co zrobić, by przekonać boty wyszukiwarki o wysokim poziomie merytorycznym i technicznym firmowej witryny? W tak złożonym procesie, jakim jest pozycjonowanie organiczne SEO stanowi absolutną podstawę. Na dostosowanie strony pod wymogi Google składają się:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|