Coraz więcej Polaków decyduje się na wykupienie polisy komunikacyjnej przez telefon lub internet. Przekłada się to na lepsze wyniki towarzystw, które sprzedają swoje produkty w kanale direct.
– Mimo ostrej konkurencji na rynku urośliśmy o ponad 60 proc., jednocześnie poprawiając rentowność – mówi Michał Kwieciński, dyrektor generalny Liberty Direct. Kierowana przez niego firma na koniec pierwszego półrocza zebrała prawie 62 mln zł składki wobec 38 mln rok wcześniej. Po trzech latach od wejścia na rynek w Liberty Direct ubezpieczonych jest ponad 160 tys. pojazdów. Według Michała Kwiecińskiego duża w tym zasługa rozszerzenia oferty (towarzystwo wprowadziło do swoich pakietów ubezpieczenie szyb) oraz nowych kanałów sprzedaży. Liberty współpracuje obecnie z trzema bankami.
Także pozostali ubezpieczyciele informują o wzroście przypisu składki na poziomie kilkudziesięciu procent. W 100 proc. zrealizowaliśmy nasze plany wzrostu. Niewątpliwie sprzedaży w kanale direct pomagają informacje o rosnących cenach polis OC i AC. Klienci zaczynają szukać tańszych ofert i trafiają do nas – mówi Elżbieta Wójcik, wiceprezes Aviva TUO.
Składka z ubezpieczeń komunikacyjnych w systemie direct w kierowanej przez nią firmie w pierwszym półroczu wyniosła 64 mln zł wobec 40,7 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dla Avivy ważne jest to, że jej klienci coraz częściej decydują się na kupno innych ubezpieczeń niż obowiązkowe OC. Aż 43 proc. z nich zdecydowało się dodatkowo na zakup polisy AC.
Więcej w Forsal.pl: Polisy przez internet i telefon coraz popularniejsze
Mariusz Gawrychowski
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*