Centmail to nowy serwis Yahoo, którego celem jest powstrzymanie wszechobecnego spamu. Płacąc za każdą wysłaną wiadomość, możesz także wspomóc instytucje charytatywne.
Walka ze spamem rozgorzała na dobre, a Yahoo ma pomysł, jak ukrócić spamerskie eldorado panujące w naszych skrzynkach odbiorczych, w których - według niektórych badań - ponad 90% e-maili to niechciane wiadomości.
Płacąc 5 dolarów przy rejestracji w serwisie Centmail, otrzymujemy pulę 500 e-maili do wysłania. Każdy z nich zostanie "ostemplowany", a przez to jednoznacznie rozpoznany przez odbiorcę jako prawdziwy. Wszelkie wiadomości nie posiadające stempelka zostaną automatycznie usunięte.
Pieniądze wpłacane przez użytkowników serwisu nie idą jednak do kieszeni właścicieli Yahoo. Każdy może wybrać organizację charytatywną, na konto której zostanie przelana kwota w wysokości 1 centa za każdego wysłanego maila.
Centmail jest obecnie w fazie beta, testowany wewnętrznie przez ograniczoną liczbę użytkowników. Na stronie programu można dopisać się do listy subskrybentów, którzy zostaną powiadomieni o oficjalnym starcie.
Eksperci z Wired zastanawiają się jednak nad sensem inicjatywy. W końcu większość spamu jest teraz rozsyłana przez skonstruowane w tym celu botnety, których nieświadome ofiary rozpowszechniają niechciane wiadomości, nic o tym nie wiedząc. Tak więc może się okazać, że po wykupieniu 500 wiadomości wychodzących nie wiadomo jak po kilku chwilach kredyt zostanie wyczerpany.
Idea zaiste szczytna, wszak wspomagane będą instytucje charytatywne, jednak wymagająca głębszego przemyślenia zabezpieczeń przed opisaną wyżej sytuacją. Problemem również może być fakt, iż dzisiejsi użytkownicy przyzwyczajeni są do dostawania wszystkiego za darmo. Na daną chwilę trudno sobie wyobrazić przeciętnego Kowalskiego płacącego za wysyłanie e-maili, nawet w imię pomagania potrzebującym.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|