Oferty szyte na miarę są o wiele skuteczniejsze niż wysyłanie jednego przekazu reklamowego całej bazie odbiorców. Spersonalizowana komunikacja jest obecnie standardem w świecie marketingu, dlatego warto wykorzystać jej potencjał, stosując zaawansowane narzędzia marketingowe. Na czym dokładnie polega personalizacja i jak wykorzystać ją w kampaniach reklamowych?
Wbrew pozorom personalizacja nie polega tylko na dodaniu imienia do oferty wysyłanej do odbiorcy. Najbardziej efektywne działania są o wiele bardziej zaawansowane. Przede wszystkim należy podzielić bazę użytkowników ze względu na czynniki demograficzne (m.in. wiek, płeć, dochody), behawioralne (zachowania odbiorców na stronie internetowej), geograficzne (np. kraj, region, województwo czy miejscowość) czy psychograficzne (m.in. styl życia i preferencje odbiorców). Komunikaty muszą odpowiadać na konkretne oczekiwania potencjalnych klientów oraz być adekwatne do ich potrzeb.
Pierwszym krokiem do stworzenia efektywnej kampanii reklamowej jest stworzenie persony, czyli modelu idealnego klienta. Musi skupiać w sobie najważniejsze dla marki cechy, biorąc pod uwagę dane kryteria (demograficzne, behawioralne, geograficzne czy psychograficzne). W zależności od kampanii można brać pod uwagę również bardziej szczegółowe informacje, takie jak wyznawane wartości, status materialny, emocje czy cele w życiu. Stworzenie persony daje możliwość planowania spójnych kampanii i podejmowania trafnych decyzji podczas projektowania podróży zakupowej odbiorców. Segmentując bazę zgodnie z pożądanymi kryteriami, należy przede wszystkim zwracać się do klienta po imieniu, zaoferować ciekawą treść, zastosować adekwatne CTA (wezwanie do działania) oraz podkreślić najważniejsze cechy produktu lub usługi.
Jednym z najbardziej zaawansowanych systemów umożliwiających komunikację z odbiorcami jest marketing automation. Narzędzie daje możliwość wysyłania spersonalizowanych ofert zgodnie z wcześniej ustalonymi scenariuszami – użytkownik otrzymuje automatyczną wiadomość po wykonaniu konkretnej akcji, na przykład, gdy dodaje produkt do koszyka zakupowego, a następnie opuszcza stronę internetową. Wówczas system wysyła odbiorcy wiadomość (np. powiadomienie push) o niedokończonych zakupach. Więcej informacji na temat marketing automation można znaleźć na stronie https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Chatboty w Polsce 2020: 34 proc. respondentów woli rozmawiać z botem niż z człowiekiem
|
|
|
|
|
|