Pomimo dużej nieufności co do wyświetlanych formatów, aż 77% członków grupy w wieku 55 i więcej lat w ostatnim półroczu kliknęło na jakąś reklamę online. Raport gemiusAdMonitor prezentuje, które branże generują najwięcej kampanii w internecie.
Jak wskazują wyniki gemiusAdMonitor, w trzecim kwartale 2011 r. najwięcej emisji kampanii online odnotowano w branży handlowej, telekomunikacyjnej oraz finansowej. Co więcej, jest to już kolejny kwartał, gdzie dla wymienionych branż odnotowano największą liczbę emisji.
Autorzy raportu przeanalizowali również, w których z branż kampanie online osiągają najwyższe średnie wyniki wskaźnika CTR (Click Through Ratio). W trzecim kwartale 2011 r. były to: "czas wolny" (1,72 proc.), "higiena i pielęgnacja" (1,2 proc.) oraz "żywność" (0,78 proc.), a więc branże kojarzące się z urlopem i wypoczynkiem. Tymczasem w II kwartale najwyższe wskaźniki CTR odnotowano w branżach "podróże i turystyka, hotele i restauracje" (0,71 proc.), "higiena i pielęgnacja" (0,71 proc.) oraz "żywność" (0,68 proc.).
Co ważne, starsi użytkownicy internetu mają większą skłonność do klikania w reklamy. Jak informuje firma CrowdScience, tendencja do kliknięcia w reklamę rośnie wraz z wiekiem użytkowników – podczas gdy 77% internautów z grupy wiekowej 55+ w ostatnim półroczu kliknęło na jakąś reklamę online, odsetek ten w grupie wiekowej 15-24 lata wyniósł już tylko 58%. Tymczasem to właśnie grupa wiekowa 25-44 lata prowadzi w kwestii akcji post-view, bo aż ponad trzy czwarte użytkowników w tym wieku w trakcie ostatnich 6 miesięcy po obejrzeniu reklamy produktu szukało go w internecie lub zdecydowało się na jego kupno.
Dlaczego klikamy? Być może problem tkwi w braku świadomości użytkowników, którzy nie potrafią odróżnić treści opublikowanych na stronie od zwykłej reklamy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|