Rynek PC przyniósł niewielki wzrost w trzecim kwartale, a także duże zmiany w czołówce. Na pozycji lidera umocnił się amerykański koncern Hewlett-Packard. Zwycięzcą jest jednak Lenovo.
Z najnowszych danych firmy badawczej IDC wynika, że w trzecim kwartale 2011 roku (Q311) globalna sprzedaż komputerów osobistych wyniosła 91.879 tys. urządzeń i była tym samym o 3,6 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. To pozytywna wiadomość, biorąc pod uwagę fakt, że segment komputerów osobistych jest mocno podgryzany przez smartfony oraz tablety. Wynik ten jest lepszy niż osiągnięty w poprzednim kwartale (2,7 proc.), ale gorszy niż sierpniowa prognoza (4,5 proc.).
IDC podkreśla, że największa w tym zasługa państw regionu Azji i Pacyfiku, które osiągnęły wynik powyżej oczekiwań. Z kolei gorzej radziły się obie Ameryki oraz Europa, Bliski Wschód i Afryka. Firma spodziewa się utrzymania dynamiki wzrostu na poziomie jednocyfrowym w czwartym kwartale br. oraz przyspieszenia w przyszłym roku. Pomóc ma w tym odświeżenie oferty producentów komputerów.
Na czele zestawienia umocnił się koncern Hewlett-Packard. Sprzedał 16,65 mln komputerów, co oznacza wzrost o 5,3 proc. rok do roku. Pozwoliło to także zwiększyć udział w rynku z 17,8 do 18,1 proc. Może to podsycić spekulacje odnośnie tego, czy firma faktycznie doprowadzi do wydzielenia działu komputerów osobistych, jak zostało to zapowiedziane w sierpniu. Ostateczna decyzja ma jednak zapaść do końca tego miesiąca.
Na drugie miejsce z czwartego awansowało chińskie Lenovo. Firma sprzedała 12,58 mln urządzeń, czyli o 36,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Dzięki temu udział Lenovo w światowym rynku wzrósł z 10,4 do 13,7 proc. Na najniższym stopniu podium utrzymał się amerykański Dell, który sprzedał o 1,6 proc. komputerów mniej (11,01 mln).
Acer, mający do tej pory silną drugą pozycję, spadł tymczasem na czwartą. Sprzedaż obniżyła się aż o 20,6 proc., do poziomu 9,21 mln. Udział firmy skurczył się z 13,1 do 10,0 proc. Silnym wzrostem - o 30,2 proc. - pochwalić się może także tajwański ASUStek. Firma sprzedała 6,00 mln urządzeń, a jej udział w rynku wyniósł 6,5 proc. (5,2 proc. rok temu).
Inni producenci sprzedali 36,43 mln komputerów, o 0,5 proc. więcej niż w Q310. Stanowiły one 39,7 proc. wszystkich sprzedanych w okresie od lipca do września wobec 40,9 proc. rok wcześniej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|