Prawie wszyscy polscy internauci oglądają materiały wideo, a prawie dwie trzecie robi to regularnie. Przeszło co czwarty internauta z Polski deklaruje, że sieci używa do oglądania pełnometrażowych filmów i to tych legalnych, oferowanych przez serwisy VoD - wynika z raportu serwisu Interaktywnie.com.
reklama
Raport Wideo w internecie mówi, że dostawcy materiałów wideo w sieci pochwalić się mogą audytorium sięgającym poziomu 17,8 miliona użytkowników realnych i zasięgiem, który w ciągu roku powiększył się o 18%. Tylko w ubiegłym roku reklamodawcy wydali na kampanie wideo blisko 35 milionów złotych.
Raport przywołuje dane Gemiusa, które mówią, że jeszcze w styczniu 2010 r. tylko 77% internautów oglądało wideo w internecie. To może uświadomić, jak szybki był wzrost w tym obszarze. Najpopularniejsze są serwisy wideo (takie jak YouTube), które ogląda 95% internautów. Telewizje internetowe ogląda 53% internautów, a z serwisów VoD korzysta 28% użytkowników sieci.
Polscy internauci za wideo w sieci płacić nie chcą. Ponad jedna trzecia (37%) jest gotowa wyłożyć pieniądze za filmy wirtualnie wypożyczane w serwisach VoD, ale już w przypadku internetowej telewizji odsetek ten spada do 20%, a w tradycyjnych serwisach wideo do zaledwie 13%. Pozostaje więc reklama w materiałach wideo, która szybko rośnie. W ubiegłym roku filmowa promocja stanowiła 2,2% wszystkich wydatków na reklamę w sieci. Wzrost z poziomu 1% rok wcześniej nie robi aż takiego wrażenia, jak wartości nominalne - z niecałych 14 do prawie 35 milionów złotych.
Dwa najpopularniejsze obecnie rodzaje reklam wideo w sieci to zdaniem ekspertów formaty wyświetlane przed (preroll) i po (postroll) oraz w trakcie (midroll) wyświetlania treści wideo wybranych przez użytkownika.
Raport zwraca uwagę na to, że wideo w sieci to ciekawe zagadnienie dla marketerów. W telewizji materiały reklamowe wiążą się ściśle z prezentowanymi treściami, ale w przypadku transmisji internetowej jest możliwość wyświetlania reklam i innych treści równolegle.
Z rosnącą popularnością wideo wiąże się także rosnący potencjał marketingu wirusowego, a do tego dochodzi raczkujący obszar wideo dostarczanego mobilnie. O ile bannery reklamowe na małym ekranie mogą być denerwujące, o tyle ciekawe, dynamiczne wideo ma szansę przykuć wzrok odbiorcy.
Więcej na ten temat w raporcie pt. Wideo w internecie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|