Sprzedaż smartfonów bije wszelkie rekordy, dając nadzieje, że rok 2010 zakończy się wzrostem w całej branży. Jednocześnie na popularności zyskuje Android - system operacyjny firmy Google.
Na rynku amerykańskim już od pewnego czasu widać umacniającą się pozycję telefonów komórkowych pracujących w oparciu o system operacyjny Android. Z 3,8 do 9 procent, od listopada 2009 do lutego 2010, wzrósł udział produktu firmy Google na rynku smartfonów. Świadczy to niewątpliwie nie tylko o potencjale samego rynku bardziej zaawansowanych komórek, ale także o tym, że Android może stanowić poważną konkurencję dla firm dłużej działających na rynku.
Teraz pozytywne dla Google informacje napływają ze Zjednoczonego Królestwa. Firma GfK Retail and Technology podała właśnie, że w ciągu zaledwie czterech tygodni (marzec/kwiecień) udział telefonów pracujących na Androidzie w ogólnej liczbie komórek sprzedanych w ramach abonamentów wzrósł z 3 do 12,3 procent. W tym samym okresie ogólny udział Androida w całym rynku wzrósł z 1,6 do 6,7 procent.
Megan Baldock, analityk pracująca dla GfK, jest zdania, że tak dobre wyniki sprzedaży to wynik przede wszystkim udanych debiutów smartfonów kolejnych firm. Dla Google to podwójnie dobra wiadomość - z ostatnich danych wynika, że reklamy firmy AdMob (kupionej w zeszłym roku przez firmę z Mountain View) są znacznie częściej wyświetlane na telefonach pracujących w oparciu o Androida niż o system operacyjny Apple.
Cały rynek smartfonów także przeżywa prawdziwy boom. Firma Strategy Analytics poinformowała, że w ciągu roku liczba sprzedanych smartfonów wzrosła aż o 50 procent, do poziomu 54 milionów urządzeń, jakie znalazły nabywców w pierwszym kwartale 2010 roku. Stanowią one już 18 procent sprzedawanych telefonów.
Liderem rynku pozostaje Nokia (40 proc.), za nią plasują się Research In Motion (19,7 proc.) oraz Apple (16,4 proc.).
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|