Stworzony niedawno przez firmę Google system operacyjny jest obecnie popularniejszy niż ten używany w telefonach firmy Apple. Dotyczy to jednak tych urządzeń, które wyświetlają reklamy AdMob.
Firma AdMob, działająca w branży reklamy mobilnej, przedstawiła swoje comiesięczne statystyki dotyczące systemów operacyjnych w smartfonach, na których wyświetlane są jej reklamy. Marzec przyniósł zmianę lidera na amerykańskim rynku - Android, napisany przez programistów firmy Google, miał 46-procentowy w nim udział. Wyprzedził tym samym iPhone OS, z którego w zeszłym miesiącu korzystało 39 procent amerykańskich smartfonów - informuje TechCrunch.
Apple systematycznie traciła udział w rynku - jeszcze w grudniu zeszłego roku z jej systemu operacyjnego korzystało 47 procent smartfonów, podczas gdy z Androida - 36 procent. Na znaczeniu traci także RIM OS - w ciągu czterech miesięcy 2 punkty procentowe.
Duże znaczenie dla dalszego kształtu rynku może mieć technologia Flash. Już wiemy, że Adobe zrezygnowała z prac nad pakietem, który miał umożliwić konwersję napisanych z jej wykorzystaniem aplikacji na takie, które mogłyby zostać zaakceptowane przez Apple do App Store. Zamierza się skupić na telefonach opartych o otwarty system operacyjny, jakim jest Android.
Urządzenia firmy Apple - iPhone oraz iPad - nie będą więc w stanie pokazać całej zawartości sieci. Flash więc stał się najważniejszym czynnikiem różnicującym obecnie smartfony - czytamy w News Factor.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|