Automatyczny tłumacz Google Translate został zintegrowany z procesorem tekstu w Dokumentach Google (Google Docs). Dzięki temu można przynajmniej częściowo zrozumieć znaczenie dokumentów w nieznanym nam języku.
reklama
Procesor tekstu w Dokumentach Google umożliwia tłumaczenie dokumentu na 42 języki. Aby dokonać tłumaczenia, wystarczy wybrać opcje Narzędzia/Przetłumacz dokument.
Po wyborze języka otworzy się nowy, już przetłumaczony dokument. Formatowanie i układ elementów będą takie same, jak w oryginalnym dokumencie. Nad wersją przetłumaczoną dostępne będą trzy opcje: Zastąp oryginalny dokument tym tłumaczeniem, Kopiuj do nowego dokumentu oraz Zamknij.
Tłumaczenie dostępne jest tylko w procesorze tekstu. Nie ma możliwości tłumaczenia w arkuszu kalkulacyjnym i programie do prezentacji.
Nowego narzędzia nie trzeba wykorzystywać tylko do dokumentów tworzonych w Dokumentach Google. Można zaimportować dowolny dokument w jednym z obsługiwanych formatów (html, txt, doc, docx, rtf, odt, sxw) i przetłumaczyć go.
Nie po raz pierwszy Google łączy Google Translate z innym produktem. W maju udostępniono automatycznego tłumacza w kliencie poczty Gmail jako jeden z eksperymentów Google Labs.
Tłumaczenia maszynowe nie są doskonałe, często nawet nie są dobre. Jeśli jednak nie znamy języka, to dzięki nim możemy ogólnie zorientować się, o czym mówi dany tekst.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|